سیاسی

پرداخت غرامت به 300 نفر در عراق بابت ابتلا به ایدز با مصرف داروی فرانسوی

کمیسیون بهداشت پارلمان عراق اعلام کرد که دولت قصد دارد به حدود 300 شهروند که 4 دهه پیش به علت استفاده از داروی فرانسوی به ایدز مبتلا شدند، غرامت بپردازد.

میدل ایست نیوز:کمیسیون بهداشت پارلمان عراق اعلام کرد که دولت قصد دارد به حدود 300 شهروند که 4 دهه پیش به علت استفاده از داروی فرانسوی به ایدز مبتلا شدند، غرامت بپردازد.

به گزارش الفرات نیوز، دولت عراق لایحه ای را به پارلمان عراق در این خصوص فرستاده و پارلمان قرار است در این دوره آن را بررسی کند.

ماجد شنکالی، رئیس کمیسیون بهداشت پارلمان عراق گفت که این لایحه در اختیار کمیسیون است و پس از اضافه شدن ملاحظات، قرائت اولیه آن انجام خواهد شد.

وی افزود که به هر یک از مبتلایان صد میلیون دینار، یک قطعه زمین مسکونی با وام 75 میلیون دیناری علاوه بر یک میلیون دینار به عنوان حقوق ماهیانه پرداخت می شود و در صورت فوت مبتلا، ورثه او این غرامت را دریافت خواهند کرد.

عراق در سال 1986 داروهایی را برای درمان هموفیلیا از فرانسه وارد کرده بود اما آمار وزارت بهداشت عراق نشان می دهد 286 نفر به دلیل افتاده از این داروها به ایدز مبتلا شدند.

شنکالی از شکایت در محاکم بین المللی از شرکت فرانسوی سازنده داروها برای دریافت غرامت نیز خبر داد و گفت که در صورت دریافت غرامت، این مبلغ جایگزین مبالغی می شود که دولت عراق بابت غرامت به این افراد داده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا