سیاسی

پرونده گاز محور اصلی سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به قاهره

یک روزنامه اسرائیلی فاش کرد که رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل دو هفته گذشته به قاهره رفته و با مقامات بلندپایه مصر دیدار کرده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه اسرائیل هیوم فاش کرد که تساحی هنگبی، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل دو هفته گذشته به قاهره رفته و با مقامات بلندپایه مصر دیدار کرده بود.

به گزارش العربی الجدید، هنگبی شماری از مسائل از جمله موافقت اسرائیل با توسعه میدان گازی مارین در مقابل سواحل غزه را بررسی کرد.

براساس تصمیم اسرائیل، مصر مسئول توسعه این میدان گازی به نفع تشکیلات خودگردان فلسطین است.

یک منبع سیاسی گفت که منفعتی برای اسرائیل در تامین درآمد برای تشکیلات خودگردان برای حفظ ثبات آن و تقویت مبارزه با تروریسم وجود دارد.

پیشتر و اوایل هفته، کابینه امنیتی اسرائیل، تصویب کرد که اسرائیل مانع از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین شود.

هنگبی در سفر به مصر مسائل دیگر مرتبط با انرژی را نیز بررسی کرد که از جمله آن درخواست مصر برای افزایش صادرات گسترده گاز اسرائیل به مصر بود.

روزنامه اسرائیل هیوم نوشت که این پرونده در وزارت انرژی اسرائیل در حال بررسی است و یک هیئت از وزارت انرژی و شورای امنیت ملی هفته اخیر به قاهره سفر کرده بود.

این روزنامه افزود که درخواست مصر برای افزایش صادرات گاز اسرائیل، در راس اولویت های اسرائیل است و قرار است نتانیاهو و وزیر انرژی اسرائیل، تصمیمی نهایی در این خصوص اتخاذ کنند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا