سیاسی

حمله هواداران صدر به دفاتر حزب الدعوه در شهرهای مختلف عراق

هواداران مقتدی صدر در اعتراض به آنچه اهانت به رهبر دینی خود می‌دانند به شماری از دفاتر حزب الدعوه در مرکز و جنوب عراق حمله کرده و آنها را بستند.

میدل ایست نیوز: هواداران مقتدی صدر در اعتراض به آنچه اهانت به رهبر دینی خود می‌دانند به شماری از دفاتر حزب الدعوه در مرکز و جنوب عراق حمله کرده و آنها را بستند.

به گزارش «شفق نیوز»، شماری از شهرهای مرکز و جنوب عراق شب گذشته تا بامداد امروز شاهد حمله هواداران مقتدی صدر به دفاتر حزب الدعوه و در مواردی ورود به آنها و شکست وسایل و نوشتن علامت «بسته شده به دستور فرزندان محمد صدر» بود.

این اعتراضات در واکنش به اظهارات «حسن العذاری» از سران جریان صدر انجام شد که با انتشار پیغامی در شبکه‌های اجتماعی حزب الدعوه به ریاست «نوری المالکی» را متهم کرد که در پی تخریب وجهه سیدمحمد صادق صدر، پدر مقتدی صدر، بوده‌اند و وی را به همکاری با رژیم بعث متهم می‌کرده‌اند.

در واکنش به این اظهارات، دفتر حزب الدعوه با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «اخیرا برخی صفحه‌های زرد در شبکه‌های اجتماعی که خود را به جای رسانه‌های حزب الدعوه جا زده‌اند به مراجع معظم تقلید بی احترامی می‌کنند و اقعیت آن است که هیچ یک از صفحات رسمی حزب الدعوه یا وابسته به نوری المالکی چنین مطالبی منتشر نکرده اند.

این بیانیه افزوده که آنچه در این چارچوب منتشر می‌شود از صرفا ادعاهای بی اساس با هدف فتنه‌انگیزی میان برادران است و «تأکید می‌کنیم که همه صفحات و پلتفرم‌ها و مراکز خبری ما پایبند به اخلاق رسانه‌ای و قوانین نشر است و اهانت به افراد یا انتشار آنچه مایه نفرت‌پراکنی شود در کنش حزبی ما جایی ندارد».

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا