اقتصادیسیاسی

سران کشورهای آسیای میانه و شورای همکاری در جده گرد هم می‌آیند

شهر جده عربستان امروز میزبان اولین نشست سران کشورهای آسیای میانه و شورای همکاری است.

میدل ایست نیوز: شهر جده عربستان امروز (چهارشنبه 19 ژوئیه) میزبان اولین نشست سران کشورهای آسیای میانه و شورای همکاری است.

به گزارش «روسیا الیوم» این نشست با حضور 6 کشور شورای همکاری شامل عربستان، کویت، بحرین، قطر، امارات و عمان و سران و نمایندگان 5 کشور آسیای میانه شامل اوزبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان برگزار می‌شود.

در این نشست قرار است همکاری‌ها در بخش های بازرگانی، سرمایه‌گذاری، انرژی، آموزش، صنعت، کشاورزی، گردشگری، فرهنگ و نیز مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و تقویت امنیت منطقه و مسئله فلسطین و هم‌بستگی اسلامی و مبارزه با افراط‌گرایی بررسی شود.

در این راستا، «خالد الفالح»، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان، تأکید کرد که میزبانی این نشست در این کشور نشان‌دهنده جایگاه پیشگام عربستان در سطح منطقه و قاره آسیا و جهان است.

وی گفت که روند همکاری عربستان با کشورهای آسیای مرکزی در عرصه سرمایه‌گذاری آغاز شده و چشم‌اندازهای وسیعی برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد.

او گفت که عربستان امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون کشورهای آسیای مرکزی از جمله خطوط لوله انرژی، نفت و گاز، گردشگری، انرژی‌های پاک، کشاورزی و تولید غذا و دامداری، حمل و نقل، خدمات لجستیک، صنایع پتروشیمی، معادن، بهداشت درمان و غیر آنها را دارد.

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا