سیاسی

مخالفت پارلمان امریکا با لغو تحریم برخی طرف‌ها در خاورمیانه

پارلمان امریکا با تلاش برخی نمایندگان جمهوری خواه محافظه کار، با هدف پایان 5 اعلامیه اضطراری ریاست جمهوری برای لغو تحریم برخی طرف ها در خاورمیانه، مخالفت کرد.

میدل ایست نیوز: پارلمان امریکا با تلاش برخی نمایندگان جمهوری خواه محافظه کار، با هدف پایان 5 اعلامیه اضطراری ریاست جمهوری که اجازه اعمال تحریم بر دشمنان امریکا در خاورمیانه و آفریقا را می دهد، مخالفت کرد.

به گزارش الشرق، 4 نماینده جمهوری خواه پارلمان، از تدابیری تحت عنوان تصمیمات دارای اولویت برای درخواست رای گیری برای پایان وضعیت اضطراری بلندمدت که شامل طرف هایی در سوریه، یمن، عراق، لیبی و جمهور دموکراتیک کنگو می شود، استفاده کردند.

پارلمان امریکا با اکثریت قریب به اتفاق، پایان وضعیت اضطراری در این کشورها را رد کردند.

نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات هشدار دادند که پایان این وضعیت منجر به پایان بلوکه بودن منابع سران گروه های مسلح و قاچاقچیان سلاح و متهمان ارتکاب جنایت جنگی می شود و قربانیان امریکایی تروریسم را از دریافت غرامت محروم می کند.

نمایندگانی که خواستار پایان وضعیت اضطراری شدند گفتند که مدت آن به پایان رسیده و این نمونه ای از دولت پنهان در امریکا است.

آنها افزودند که تصمیمات بیشتری برای تمرکز بر 41 اعلام وضعیت اضطراری ملی از جمله وضعیت مرتبط با ایران متعلق به دهه 70 قرن گذشته میلادی اتخاذ خواهند کرد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا