اقتصادیخبر اولسیاسی

هدف‌گذاری امارات و ترکیه برای رساندن مبادلات تجاری غیر نفتی به 40 میلیارد دلار

امارات تاکید کرد که مشارکت با ترکیه شاهد شکوفایی زیادی است و تمام بخش های اقتصادی را شامل می شود.

میدل ایست نیوز: امارات تاکید کرد که مشارکت با ترکیه شاهد شکوفایی زیادی است و تمام بخش های اقتصادی را شامل می شود.

به گزارش «آناتولی» این موضوع در اظهارات مقامات اماراتی در حاشیه سفر روز چهارشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به ابوظبی بیان شد.

ثانی بن احمد الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات گفت: ترکیه و امارات قصد دارند تا مشارکت اقتصادی میان خود را به گونه ای که تمامی بخش های اقتصادی را شامل شود، ارتقا دهند، به ویژه که دو کشور دارای زمین های امیدبخشی هستند که آنها را قادر می سازد به یکپارچگی و رشد مشترک دست یابند.

وی توضیح داد که امارات و ترکیه به پیشبرد رویه های مربوط به فعال سازی توافق ‌نامه مشارکت اقتصادی جامع برای امادگی اجرای نزدیک آن ادامه می دهند.

گفتنی است دو کشور در پایان ماه مه گذشته به طور رسمی این توافق نامه را تصویب کردند.

الزیودی تصریح کرد: طبق جدول زمانی مصوب، این توافقنامه از اوایل سپتامبر پیش رو اجرایی می شود.

به گفته الزیودی، این توافق نامه با هدف ارتقای تجارت غیرنفتی فیمابین از سطح فعلی 18 میلیارد دلار به بیش از 40 میلیارد دلار در سال در پنج سال آینده انجام می شود.

در همین زمینه، عبدالله الهاملی، رئیس طرف اماراتی شورای تجاری مشترک امارات و ترکیه، تاکید کرد که سرمایه گذاری امارات در ترکیه به 5 میلیارد دلار رسیده و پیش‌بینی می شود در سال‌های آینده به ویژه پس از فعال سازی توافقنامه مشارکت اقتصادی، رشد قابل توجهی داشته باشد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه سه شنبه به همراه تعدادی از وزرا و مقامات ترکیه در سومین و آخرین مقصد سفر دوره ای خود به کشورهای شورای همکاری که از دوشنبه با سفر به عربستان آغاز شد، وارد ابوظبی شد.

در جریان سفر رئیس جمهور ترکیه به ابوظبی و دیدار با رئیس امارات، دو کشور چندین توافقنامه و یادداشت تفاهم به ارزش 50 میلیارد دلار امضا کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا