اجتماعیاقتصادی

طرح عراق برای افزایش جذب گردشگر

وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق تنظیم طرحی امیدوارکننده برای جذب گردشگران به کشور را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق تنظیم طرحی امیدوارکننده برای جذب گردشگران به کشور را اعلام کرد.

روزنامه عراقی الصباح روز سه شنبه نوشت: احمد فکاک البدرانی، وزیر گردشگری عراق گفت که وزارتخانه اش به دنبال طرحی امیدبخش برای جذب گردشگران به تنوع تاریخی، دینی، فرهنگی و مناطق گردشگری عراق است.

وی گفت که پس از برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جام خلیج در بصره در ژانویه گذشته، تعداد گردشگران ورودی به عراق افزایش یافته است.

البدرانی گفت این طرح که توسط وزارت فرهنگ و گردشگری عراق تصویب شده با ثبات امنیت در کشور و سهولت حمل و نقل بین استان ها مورد حمایت قرار خواهد گرفت. همچنین ویزای الکترونیک که در روزهای آتی راه اندازی می شود به این طرح کمک می کند.

وی ادامه داد: دستگاه های مربوطه در وزارتخانه در حال حاضر ورود به کشور با ویزای الکترونیک و ویزای عادی را بررسی می کنند.

وزیر گردشگری عراق اظهار داشت که پربازدیدترین استان های کشور از سوی گردشگران، استان بابل به دلیل آثار تاریخی معروفش، استان ذی قار به دلیل داشتن زیگورات های تاریخی و خانه حضرت ابراهیم (ع)، نیز نجف اشرف و کربلای معلی، تالاب های جنوب کشور و آثار تاریخی خرسباد، نمرود و الحضر در استان نینوا است.

وی همچنین به اهمیت درآندهای مالی محقق شده برای عراق در حوزه گردشگری اشاره کرد که شامل درآمدهای محسوس از جمله هزینه ورود گردشگران به موزه ها، اماکن تاریخی و تالاب ها و نیز درآمدهای غیرمحسوس شامل هزینه هایی که گردشگران در بخش حمل ونقل، خرید از بازار و هزینه در رستوران ها و هتل ها میکنند است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا