سیاسی

دیدار و رایزنی رشید و بافل طالبانی

رئیس جمهور عراق و رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق بر لزوم حل مسائل موجود میان دولت فدرال و حکومت اقلیم کردستان بر اساس قانون اساسی و تقویت تلاش های جاری برای تسریع در تصویب قانون نفت و گاز تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق در دیدار رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق بر حمایت دولت در اجرای برنامه اش تاکید کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه در کاخ بغداد از بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق و هیئت همراه او استقبال کرد.

در این دیدار پیرامون کلیت اوضاع عمومی عراق و روابط میان دولت فدرال و حکومت اقلیم کردستان گفت و گو و بر لزوم حل مسائل موجود بر اساس قانون اساسی و از طریق مذاکرات جدی و سازنده میان طرف های سیاسی و تقویت تلاش های جاری برای تسریع در تصویب قانون نفت و گاز تاکید شد.

طبق بیانیه مذکور، در این دیدار همچنین درباره تلاش های ریاست جمهوری عراق به منظور تکمیل الزامات قانونی مربوط به اجرای اصل 140 قانون اساسی این کشور گفت و گو شد.

تاکید بر حمایت دولت عراق از اجرای برنامه اش به گونه ای که خدمات ضروری را برای شهروندان این کشور تامین کند، از دیگر محورهای گفت و گو میان رشید و طالبانی بود.

در این نشست مقدمات برگزاری انتخابات شوراهای استانی و پارلمان اقلیم کردستان و ضرورت حمایت از کمیساریای عالی مستقل انتخابات در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا