خبر اولسیاسی

تاکید وزرای خارجه عراق و کویت بر پایان اختلافات مرزی

وزرای خارجه عراق و کویت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در بغداد بر مساله پایان اختلافات مرزی بین دو کشور تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت گفت که درباره روابط دوجانبه بین عراق و کویت گفت وگو کردیم.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، فؤاد حسین با اشاره به اینکه با همتای کویتی خود درباره حمایت از روابط حسنه بین عراق و کویت و چگونگی توسعه آن رایزنی کرده اند، گفت که به مساله تسهیل سفر میان دو کشور نیز پرداختیم.

وزیر خارجه عراق گفت که درباره پرونده ترسیم مرزها و توافق بر تداوم برگزار نشست کمیته ها در این خصوص نیز گفت وگو کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق افزود که در دیدار با همتای کویتی خود بر مساله پایان اختلافات مرزی بین عراق و کویت تاکید کرده است.

فؤاد حسین با بیان اینکه پرونده نفت و میادین مشترک بخشی از مذاکرات دوجانبه با وزیر خارجه کویت بوده، گفت که چارچوب درست حل مشکلات گفت وگو است.

وی با تاکید بر اینکه روابط بین دو کشور قوی است و با همکاری و گفت وگوی دوجانبه ادامه خواهد داشت، گفت که امنیت منطقه امنیت جمعی به شمار می رود.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد که به صورت مشترک در حوزه امنیتی برای حفظ امنیت کشورهای منطقه تلاش و همکاری خواهیم کرد.

وی اظهار داشت که روابط عراق با کویت پیشرفته است و پیشرفت آن ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه کویت نيز با اشاره به اینکه عراق کشور همسایه است و ما روابط تاریخی ریشه دار و قوی با این کشور داریم، گفت که من احساس می کنم در کنار خانواده خود در بغداد هستم.

وی گفت که مذاکرات بسیار مثمر ثمری داشتیم و عزم خود را برای اجرای توافقات جزم کردیم.

وزیر خارجه کویت افزود که ما باید بر سر پایان پرونده ترسیم مرزها تلاش و همکاری کنیم و اظهار داشت که ما شاهد دیدگاه های مشترک با طرف عراقی بودیم.

سالم عبدالله الجابر الصباح گفت که کویت نسبت به بازگرداندن روابط تجاری تاریخی بین دو کشور به مسیر خود اهتمام دارد و تصمیمی برای گشایش وابستگی تجاری در کنسولگری کویت در بصره اتخاذ شد.

وی اشاره کرد که با همتای عراقی خود درباره مسائل منطقه ای و بین المللی که به صورت مستقیم بر امنیت دو کشور بازتاب دارد نیز رایزنی کرده اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کویت افزود که رهبران ما برای عراق و ملت آن، امنیت و شکوفایی را آرزومند هستند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا