اجتماعیاقتصادی

نقشه راه مشترک عراق و سازمان ملل برای حل معضل زاغه‌نشینی

وزارت برنامه ریزی عراق از نقشه راه مشترک با سازمان ملل برای رسیدگی و حل مسئله زاغه‌نشینی در این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه ریزی عراق از نقشه راه مشترک با سازمان ملل برای رسیدگی و حل مسئله زاغه‌نشینی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) عبدالزهره الهنداوی، سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق روز دوشنبه اعلام کرد: پرونده زاغه نشینی از پرونده های پیچیده است و طبق بررسی های وزارتخانه بیش از 4 هزار و 600 مرکز زاغه نشینی در کشور وجود دارد که از این تعداد هزار و 93 مرکز در بغداد و 700 مرکز نیز در بصره است.

وی افزود: استان نجف اشرف کمترین تعداد مراکز زاغه نشینی را داراست و تنها 98 مرکز در این استان یافت می شود.

الهنداوی ادامه داد: تعداد شهروندانی که در مراکز زاغه‌نشینی زندگی می کنند، حدود 3 میلیون و 600 هزار نفر است که حدود 8 درصد از جمعی عراق را تشکیل می دهد.

وی اظهار داشت: نقشه راه آماده ای با همکاری سازمان ملل متحد و با هدف رسیدگی و حل  و فصل زاغه‌نشینی در عراق وجود دارد.

سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق همچنین گفت: قرائت اول لایحه زاغه نشینی در پارلمان انجام شد اما برای بازنگری به دولت بازگشت.

وی به رویکرد دولتی عراق در گشودن افق های گسترده در بخش سکونت از طریق شهرهای جدیدی که در برخی استان ها ساخته خواهد شد، اشاره کرد.

الهنداوی گفت: 5 شهر مسکونی در مرحله نخست ساخته خواهد شد که افزوده مهمی خواهد بود و به خانواده های کمتر برخوردار اختصاص می یابد.

سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق اظهار داشت: 83 تا 87 درصد از زاغه های کشور در زمین های دولتی و 13 درصد نیز در زمین های متعلق به بخش خصوصی شکل گرفته است.

هفته گذشته، وزارت برنامه ریزی عراق تازه ترین نتایج بررسی مراکز تجمع زاغه های عراق را منتشر کرد.

به گزارش «اسکای نیوز» طبق اعلام وزارت برنامه ریزی عراق، استان بغداد با بیش از هزار مرکز زاغه نشینی که 23 درصد از مجموع 4 هزار و 679 زاغه این کشور را تشکیل می دهد، در رتبه اول است.

مجموع جمعیت زاغه نشینان عراق حدود 3 میلیون و 735 هزار نفر است که حدود 856 هزار نفر از آنان در استان بغداد ساکن هستند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا