سیاسی

عربستان خواستار اقدام فوری دانمارک برای توقف اهانت به قرآن کریم شد

وزیر امور خارجه عربستان در تماس با همتای دانمارکی خود، بار دیگر تلاش ها برای هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در تماس تلفنی با لارس لوکه راسموسن، همتای دانمارکی خود، بار دیگر تلاش ها برای هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش CNN فیصل بن فرحان در این تماس خواستار اتخاذ اقدامات فوری برای جلوگیری از این اقدامات افراطی که سعی در کوچک شمردن کتب آسمانی و تحریک احساسات مسلمانان در سراسر جهان دارد، شد.

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد: افراطی ها از آزادی بیان برای نفرت پراکنی استفاده کرده اند و تنها به دنبال انتقاد از دین اسلام نیستند، بلکه هدف آنها تحریک جوامع اسلامی است و این موضوعی است که ممکن است در سطح بین المللی به نفع دانمارک نباشد و ذینفعان این اقدامات فقط افراط گرایان هستند.

وزارت امور خارجه دانمارک نیز از طریق شبکه اجتماعی X اعلام کرد: راسموسن تماس تلفنی خوبی با همتای سعودی خود در مورد مذاکرات صلح آتی در جده درباره اوکراین داشت.

وزیر دفاع دانمارک بر محکومیت سوزاندن قرآن تاکید و بر بررسی امکان مداخله در مواضع خاص تاکید کرد.

گفتنی است که دولت دانمارک روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در حال بررسی امکان مداخله در حوادث آتش زدن نسخه هایی از قرآن کریم و سایر اقداماتی است که در آنها به کشورها، فرهنگ ها و ادیان توهین شده است.

دولت دانمارک افزود: البته امر این باید در چارچوب آزادی بیان مورد حمایت قانون اساسی انجام شود، و به گونه ای که این واقعیت را که آزادی بیان در دانمارک دامنه بسیار گسترده ای دارد، تغییر ندهد.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا