اقتصادی

243 میلیون دلار حجم تجارت زمینی عراق و عربستان در نیمه نخست امسال

حجم مبادلات تجاری عربستان و عراق از طریق گذرگاه زمینی عرعر در جنوب عراق در نیمه نخست سال 2023 حدود 243.3 میلیون دلار بوده است.

میدل ایست نیوز: حجم مبادلات تجاری عربستان و عراق از طریق گذرگاه زمینی عرعر در جنوب عراق در نیمه نخست سال 2023 حدود 243.3 میلیون دلار بوده است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این آمار طبق مطالعه انجام شده توسط اتاق بازرگانی و صنعت در منطقه مرزی شمالی عربستان در مورد روند تجاری بین عربستان و عراق است.

در این آمار آمده که در سه ماهه نخست سال جاری، روند تجارت در ماه مارس به حدود 101.5 میلیون دلار افزایش یافته است، در حالی که ژانویه گذشته حدود 81.2 میلیون دلار بوده است.

صادرات عربستان به عراق در ماه مارس به حدود 99.2 میلیون دلار رسید که این رقم در ژانویه حدود 78.3 میلیون دلار بود.

واردات عربستان از عراق نیز از 3.06 میلیون دلار در ژانویه به حدود 2.2 میلیون دلار در ماه مارس گذشته کاهش یافت.

کالاهایی که عربستان به عراق صادر می کند عبارتند از: آلومینیوم و مصنوعات آن، لوازم و تجهیزات الکتریکی و قطعات آن، فرآورده های مبتنی بر غلات یا آرد، شیر، تخم مرغ، محصولات حیوانی خوراکی و محصولات معدنی.

طبق همین آمار، عربستان نیز از عراق کالاهایی چون آلومینیوم و مصنوعات آن، صمغ و عصاره های گیاهی، شکر و محصولات قندی و مس و مصنوعات مسی وارد کرده است.

گفتنی است که حجم کامل مبادلات تجاری بین عربستان و عراق در سال گذشته بالغ بر 1.5 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 2021  پنجاه درصد افزایش داشت.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا