اقتصادیخبر اولسیاسی

برگزاری جلسه‌ای به ریاست السودانی برای بررسی قانون نفت و گاز عراق

نخست وزیر عراق با برگزاری جلسه ای با حضور مقامات بلندپایه برای بررسی پیش‌نویس قانون فدرال نفت و گاز، دستور تشکیل کمیته وزارتی برای تکمیل مذاکرات درباره این قانون را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق با برگزاری جلسه ای با حضور مقامات بلندپایه برای بررسی پیش‌نویس قانون فدرال نفت و گاز، دستور تشکیل کمیته وزارتی برای تکمیل مذاکرات درباره این قانون را صادر کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز چهارشنبه نشستی را برای بررسی پیش نویس قانون فدرال نفت و گاز برگزار کرد.

این نشست با حضور برخی از رهبران جناح های سیاسی، وزرای امور خارجه، نفت و صنعت، مشاور وزیر منابع طبیعی در دولت اقلیم کردستان عراق و نیز برخی از مشاوران و کارشناسان فنی و حقوقی برگزار شد.

در این نشست آخرین پیش نویس های لایحه قانونی، جزئیات و مفاد آن و اقداماتی که کمیته های فنی و حقوقی بر روی آن کار کرده اند بررسی شد.

نخست وزیر عراق در این نشست تاکید کرد: لایحه قانون نفت و گاز یکی از قوانین اساسی و مهم و عامل قوت و وحدت عراق است و در زمانی که کشور شدیدا نیازمند قانونگذاری و بهره برداری از این ثروت طبیعی در تمامی زمینه هاست، سال هاست که معلق مانده است.

السودانی خاطر نشان کرد: این قانون بخشی از پایبندی به برنامه دولت است که توسط پارلمان به رای گذاشته شد و اصول قانون اساسی را به گونه ای که توزیع عادلانه ثروت نفتی را تضمین کند، در نظر خواهد گرفت.

وی همچنین دستور تشکیل کمیته وزارتی را برای اشراف بر مذاکرات فنی بین وزارت نفت فدرال و وزارت منابع طبیعی در اقلیم کردستان عراق داد.

السودانی همچنین از استانداران استان های نفت خیز بصره، میسان، کرکوک و ذی قار و مدیران کل شرکت های نفتی دولتی به مذاکرات فنی جاری در خصوص این قانون دعوت کرد.

قانون نفت و گاز فدرال قانونی برای تنظیم نحوه توزیع درآمدهای نفت و گاز در استان های عراق است که سال ها در تصویب آن تعلل شده است. تصویب نهایی این قانون بخشی از تعهدات نیروهای سیاسی عراق پیش از تشکیل دولت محمد شیاع السودانی است.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا