اقتصادی

میزان صادرات نفت عراق به امریکا در ماه ژوئیه اعلام شد

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد میزان صادرات نفت عراق به این کشور در ماه ژوئیه گذشته به حدود هفت میلیون بشکه رسید.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا امروز یکشنبه اعلام کرد میزان صادرات نفت عراق به امریکا در ماه ژوئیه گذشته به حدود هفت میلیون بشکه رسید.

به گزارش شفق نیوز، این نهاد انرژی امریکا در جدولی که در این باره منتشر کرده، آورده است: عراق در ماه ژوئیه گذشته، 6 میلیون و 975 هزار بشکه با میانگین 225 هزار بشکه در روز به امریکا صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، میزان صادرات نفت عراق به امریکا در ماه ژوئیه گذشته، نسبت به ماه قبل از آن یعنی ژوئن، کاهش یافته است. در ماه ژوئن، عراق، 7 میلیون و 500 هزار بشکه نفت به امریکا با میانگین 250 هزار بشکه در روز صادر کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی امریکا آورده است که عراق در هفته نخست ماه ژوئیه، به طور میانگین روزانه 134 هزار بشکه نفت به امریکا صادر کرده است. این میزان در هفته دوم به 259 هزار بشکه در روز رسید و هفته سوم هم میانگین 273 هزار بشکه در روز را ثبت کرده است. صادرات نفت عراق در هفته چهارم ماه ژوئیه به 235 هزار بشکه در روز رسیده بود.

این نهاد انرژی امریکا افزود عراق در رتبه پنجم صادرات نفت به امریکا در ماه گذشته میلادی پس از کشورهای کانادا، مکزیک، عربستان سعودی و کلمبیا قرار دارد و در میان کشورهای عربی، رتبه دوم را در صادرات نفت به امریکا پس از عربستان سعودی به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، میزان صادرات نفت عربستان به امریکا به 11 میلیون و 935 هزار بشکه نفت رسیده بود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا