اقتصادی

وال استریت ژورنال: مذاکرات عربستان برای سرمایه گذاری 21 میلیارد دلاری در پاکستان

عربستان در حال مذاکره برای خرید سهام یک معدن بزرگ مس در پاکستان به ارزش 7 میلیارد دلار است که توسط شرکت کانادایی Barrick Gold در غرب این کشور در حال توسعه است.

میدل ایست نیوز: وال استریت ژورنال به نقل از افراد آگاه از این پروژه نوشت که عربستان در حال مذاکره برای خرید سهام یک معدن بزرگ مس در پاکستان به ارزش 7 میلیارد دلار است که توسط شرکت کانادایی Barrick Gold در غرب این کشور در حال توسعه است.

به گزارش «الشرق» این روزنامه همچنین اشاره کرد که مذاکرات دیگری برای ایجاد یک پالایشگاه نفت عربستان در پاکستان به مرحله پیشرفته رسیده که بنا به گفته مقامات هر دو کشور ممکن است تا 14 میلیارد دلار هزینه در پی داشته باشد.

شورای تسهیل سرمایه گذاری خصوصی ایجاد شده توسط پاکستان، به تازگی موافقت کرده که سرمایه گذاری در 28 پروژه از جمله ساخت سد دیامیر-بهاشا و عملیات معدنی در پروژه ریکو دق در منطقه چاگای استان بلوچستان پاکستان به ارزش میلیاردها دلار را به کشورهای شورای همکاری پیشنهاد کند.

فهرست پروژه های مصوب که قرار است به عربستان، امارات، قطر و بحرین ارائه شود، از مجموع سرمایه گذاری های مورد نیاز برای آنها فراتر رفته و بیش از 28 میلیارد دلار است.

به نوشته روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبون» در پایان ماه گذشته، این فهرست شامل یک پالایشگاه نفت است که به غول انرژی عربستان، یعنی شرکت آرامکو پیشنهاد خواهد شد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا