اجتماعیخبر اولسیاسی

برنامه عراق برای بستن پرونده اردوگاه‌ها تا یک ماه دیگر

وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد که کسانی که تا 10 سپتامبر پیش رو به مناطق اصلی خود برنگردند، ساکنان دائمی استان‌های محل سکونتشان به شمار خواهند آمد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد که کسانی که تا 10 سپتامبر پیش رو به مناطق اصلی خود برنگردند، ساکنان دائمی استان‌های محل سکونتشان به شمار خواهند آمد.

«موفق کاظم مرزه»، مدیر اداره مهاجران و آوارگان در استان بابل امروز (شنبه 12 اوت) به روزنامه رسمی «الصباح» گفت که این وزارتخانه در 10 ماه گذشته به خانواده‌های آوارگان دو ماه فرصت داد تا به سکونتگاه‌های خود برگردند و افزود که کسانی که بعد از این تاریخ در اردوگاه‌ها بمانند در حکم کسانی شمرده می‌شوند که سکونت در استان جدید را انتخاب کرده‌اند.

وی افزود که اهالی جرف النصر (جرف الصخر) از این بخشنامه مستثنی شده‌اند چون این منطقه وضعیت خاص خود را دارد و تأکید کرد که بیش از 5 هزار خانوار از منطقه تلعفر و جرف النصر و مناطق گوناگون انبار و بابل در اردوگاه‌ها به سر می‌برند.

مرزه همچنین خبر داد که اخیرا بیش از صد خانوار به سکونتگاه خود در منطقه اسکندریه در شمال استان بابل بازگشته‌اند.

وزارت امور مهاجران عراق روز پنج‌شنبه بیست و هفتمین کمک مالی به خانوارهای بازگشته از اردوگاه‌ها به مبلغ یک و نیم میلیون دینار را میان 4 هزار خانوار عراقی توزیع کرد.

پایان پرونده اردوگاه‌ها و برچیدن همه آنها در کشور از محورهای مهم برنامه دولت محمد شیاع السودانی است.

اکثر ساکنان اردوگاه‌های عراق اهالی مناطقی هستند که در سال 2014 به کنترل گروه تروریستی داعش درآمد.

در ماه دسامبر گذشته، «ایفان فائق جابرو»، وزیر امور مهاجران و آوارگان عراق، گفت که به موجب برنامه دولت پرونده آوارگان عراق ظرف 6 ماه بسته خواهد شد و از همه نیروهای سیاسی خواست که با این پرونده کاری نداشته باشند و افزود که این موضوع شامل منطقه جرف الصخر هم خواهد شد.

او گفت که هماهنگی بسیار خوبی میان بغداد و اربیل برای ادغام اردوگاه‌ها و تأمین شرایط لازم برای بازگشت همه آوارگان وجود دارد.

وزیر امور مهاجران عراق افزود که برنامه‌های بزرگی برای رسیدگی به وضعیت آوارگان و تسهیل ادغام آنها در جامعه تدارک دیده شده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا