اقتصادی

مصر به دنبال کاهش واردات از طریق بومی‌سازی صنایع

سازمان کل توسعه صنایع مصر اعلام کرد که این کشور به دنبال کاهش واردات از طریق بومی سازی صنایع دارویی و غذایی، تجهیزات مهندسی و شیمیایی و مصالح ساختمانی است.

میدل ایست نیوز: سازمان کل توسعه صنایع مصر اعلام کرد که این کشور به دنبال کاهش واردات از طریق بومی سازی صنایع دارویی و غذایی، تجهیزات مهندسی و شیمیایی و مصالح ساختمانی است.

به گزارش الشرق، مصر از طریق ترویج حدود 152 فرصت سرمایه گذاری در بخش صنعتی برای پر کردن شکاف واردات به ارزش 30 میلیون دلار در سال، این هدف را محقق خواهد کرد.

این سازمان اشاره کرد که فرصت های سرمایه گذاری مطرح شده پس از بررسی های تحلیلی واردات به وجود آمده است که این به معنای تامین بخش زیادی از دلارهای مورد استفاده در واردات این کالاها است.

محمد عبدالکریم، رئیس سازمان کل توسعه صنایع مصر گفت که اعلام این فرصت های سرمایه گذاری با آغاز پنجمین مرحله از نقشه راه سرمایه گذاری صنعتی اراضی صنعتی همزمان شده است.

وی اشاره کرد که 790 زمین صنعتی به همراه مساحتی بالغ بر 1.7 میلیون متر مربع در 14 استان توزیع خواهد شد.

وزارت تجارت و صنعت مصر به عنوان بخشی از طرحی برای ارائه جایگزین های داخلی، “صنعت مصر” برای محصولات وارداتی، ترویج فرصت های سرمایه گذاری در دسترس سرمایه گذاران داخلی و خارجی را آغاز کرده است.

گفتنی است مصر از بحران کمبود ارز رنج می برد که باعث کاهش بیش از 50 درصدی ارزش جنیه در برابر دلار شد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا