اقتصادی

عرق در آستانه صدور مجوز اپراتور چهارم تلفن همراه

کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات پارلمان عراق تأکید کرد که مجوز اپراتور چهارم تلفن همراه در این کشور به زودی صادر خواهد شد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات پارلمان عراق تأکید کرد که مجوز اپراتور چهارم تلفن همراه در این کشور به زودی صادر خواهد شد.

روزنامه عراقی الصباح روز سه شنبه نوشت: زهیر الفتلاوی، عضو کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات پارلمان عراق گفت: اعضای این کمیسیون روز یکشنبه با هیام الیاسری، وزیر ارتباطات دیدار و درباره پروژه مجوز اپراتور چهارم تلفن همراه که پروژه ای ملی است، گفت و گو کردند.

وی افزود: وزارت ارتباطات مجری اصلی این پروژه با مشارکت یکی از شرکت های معتبر جهانی است.

الفتلاوی ادامه داد: پروژه مذکور از سال های پیش مطرح شده اما دولت مصمم است ظرف مدت جاری آن را اجرا کند.

وی تاکید کرد که در صورت آغاز این پروژه، رقابت میان شرکت های فعال در عراق ایجاد می شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات پارلمان عراق توضیح داد که وزیر ارتباطات عراق جزئیات پروژه های وزارتخانه و طرح های استراتژیکی که سطح خدمات قابل ارائه به مردم از جمله تسریع در معرفی سامانه اینترنت ماهواره ای، پیگیری قراردادهای ترانزیت برای فیبر نوری، بهره برداری از فیبرهای نوری دریایی و پیگیری و نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده از سوی شرکت های اینترنت را ارتقا می دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که سیاست وزارت ارتباطات عراق ارائه چشم انداز سرمایه گذاری درست، متمایز و قابل مقایسه با کشورهای جهان در ارائه خدمات است.

در حال حاضر 3 اپراتور کورک (با شراکت تلکام فرانسه)، آسیاسل (عراقی)، و زین (MTN سابق، کویت) در عراق خدمات تلفن همراه ارائه می‌کنند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا