سیاسی

بارزانی: با وجود نقض توافقات، به مذاکره با بغداد ادامه می‌دهیم

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که هرگز از حقوق قانونی خود دست نخواهیم کشید و به دفاع از همه حقوقمان ادامه می دهیم.

میدل ایست نیوز: مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بر تلاش ها با دولت فدرال عراق برای دستیابی به نتیجه ای به نفع منافع ملت عراق تاکید کرد.

به گزارش رووداو، بارزانی گفت که توافقنامه هایی با نخست وزیر و دولت فدرال امضا کردیم اما پس از آن از این توافقنامه ها دست کشیده شد یا تغییراتی را شامل شد و دیدگاه های دیگری بر ملت کردستان تحمیل شد.

وی افزود که با وجود این به تلاش هایمان با بغداد با هدف دستیابی به نتیجه ای به نفع منافع همه ملت عراق به ویژه مردم اقلیم کردستان ادامه می دهیم.

بارزانی تاکید کرد که دستاوردها و حقوق قانونی اقلیم کردستان مورد تعرض قرار نخواهد گرفت.

وی همچنین تاکید کرد که اقلیم کردستان به حفظ حقوق خود براساس قانون اساسی تا رسیدن به نتیجه ای مسالمت آمیز با دولت فدرال و حل اختلافات ادامه می دهد.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تصریح کرد که دولت اقلیم کردستان، هیئت هایی را به بغداد برای بررسی مسائل مختلف از جمله صادرات نفت اقلیم به خارج و همچنین بودجه فرستاده است و طی روزهای آتی هیئت اقلیم مجددا برای توافق بر سر سهم اقلیم کردستان از بودجه به بغداد می رود.

وی به فشار برخی طرف ها بر اقلیم کردستان برای عقب نشینی از برخی حقوق قانونی اش اشاره و تاکید کرد که هرگز از حقوق قانونی خود دست نخواهیم کشید و به دفاع از همه حقوقمان ادامه می دهیم.

بارزانی نسبت به دستیابی به نتیجه ای مثبت با بغداد که ارسال سهم بودجه اقلیم کردستان را تضمین کند ابراز خوشبینی کرد.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بر لزوم عدم سیاسی سازی مساله بودجه و وارد کردن آن به اختلافات سیاسی و خودداری از مطرح کردن بهانه های بی معنا تاکید کرد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا