سیاسی

رایزنی وزرای خارجه عراق، مصر و اردن درباره تقویت روابط و همکاری سه جانبه

وزرای خارجه عراق، اردن و مصر در نشستی سه جانبه در قاهره درباره راه های تقویت همکاری و هماهنگی و انسجام مشترک در زمینه های مختلف در چارچوب روابط تاریخی میان سه کشور رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر تاکید کرد که سامح شکری، وزیر خارجه مصر، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در قاهره با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش روسیا الیوم، وی افزود که سازوکار سه جانبه درخصوص سوریه، جایگاه مهمی در سطح تلاش های مشترک با هدف تقویت همکاری اقتصادی بین سه کشور در حوزه های مختلف و همچنین رایزنی و هماهنگی درخصوص مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک تشکیل می دهد.

ابو زید گفت که وزرای خارجه سه کشور بر سر برگزاری نشست پیگیری در حاشیه نشست های بلندپایه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هدف اطلاع دقیق از موضع اجرایی پروژه های همکاری مشترک و حمایت و ارائه تسهیلات لازم برای تسهیل اجرایی شدن آنها توافق کردند.

از طرفی دیگر احمد الصحاف، سخنگوی وارت خارجه عراق اعلام کرد که وزرای خارجه عراق، اردن و مصر در نشستی سه جانبه در قاهره درباره راه های تقویت همکاری و هماهنگی و انسجام مشترک در زمینه های مختلف در چارچوب روابط تاریخی میان سه کشور رایزنی کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا