اقتصادی

عربستان خواستار جلوگیری از ورود کامیون های سوریه توسط اردن شد

یک مقام دولت سوریه از تصمیم مشترک اردن و عربستان برای جلوگیری از ورود کامیون های سوریه از طریق گذرگاه مرزی نصیب بین سوریه و اردن خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک مقام دولت سوریه از تصمیم مشترک اردن و عربستان برای جلوگیری از ورود کامیون های سوریه از طریق گذرگاه مرزی نصیب بین سوریه و اردن خبر داد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» ایمن چوپان، مسئول گذرگاه های مرزی اتحادیه شرکت های ترانزیت کالا در سوریه گفت: در پی تصمیم صادره از سوی عربستان، حدود یک هزار و 200 کامیون یخچال دار همچنان در مرز نصیب سرگردانند.

چوپان افزود: این تصمیم از مدتی پیش گرفته شده و از ابتدای ماه جاری اجرایی شده است. طبق این تصمیم از ورود کامیون هایی که سال ساختشان 2004 یا پیش از آن است، به عربستان یا عبور از این کشور جلوگیری می شود.

وی همچنین به عدم آمادگی طرف اردنی و و عدم دارا بودن کامیون هایی که بتواند کالاها را از سوریه به عربستان منتقل کند و نیز وجود تنها یک گذرگاه برای کامیون ها که منجر به ازدحام می شود، اشاره کرد.

در فوریه گذشته، اداره کل گمرک عربستان دستورالعمل های گمرکی را در مورد تنظیم مقررات ورود و ترانزیت تاکسی، اتوبوس و کامیون به این کشور صادر کرد.

در این تصمیم مقرر شد که عمر کامیون های ترانزیتی مورد استفاده برای حمل کالا بیش از 20 سال نباشد.

با توجه به این تصمیم، شرکت های ترانزیتی باید محموله های خود را از کامیون هایشان در مرز جابر در اردن تخلیه و سپس آن ها را پیش از ورود به عربستان به کامیون های تازه ساخت منتقل کنند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا