سیاسی

مذاکرات عمان و سازمان ملل برای دستیابی به راه حل سیاسی در یمن

معاون سیاسی وزارت امور خارجه عمان با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن، در خصوص تلاش های انجام شده برای حمایت از طرف های یمنی در دستیابی به راه حل سیاسی گفت و گو کرد.

میدل ایست نیوز: خلیفه بن علی الحارثی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه عمان با هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن، در خصوص تلاش های انجام شده برای حمایت از طرف های یمنی در دستیابی به راه حل سیاسی گفت و گو کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» طبق آنچه وزارت امور خارجه عمان در توییتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X منتشر کرد، این امر روز سه شنبه در جریان استقبال الحارثی از گروندبرگ روی داد.

وزارت خارجه عمان اعلام کرد که الحارثی و گروندبرگ، نقش سازمان ملل در سطح سیاسی و بشردوستانه در یمن را بررسی کردند.

در 8 آوریل، دو هیئت از عربستان و عمان مذاکراتی را با رهبران انصارالله در صنعا آغاز کردند که به مدت 6 روز به طول انجامید و راه های تمدید آتش بس و برقراری صلح در یمن را بررسی کردند.

در ماه مه گذشته، تیم لندرکینگ، فرستاده امریکا به یمن، تاکید کرد که کشورش از هرگونه تلاش شورای رهبری ریاست جمهوری یمن برای هماهنگی در چشم انداز آینده یمن و آماده سازی برای یک روند سیاسی حمایت می کند.

انصارالله پیشتر اعلام کرده بود که با ریاض برای توقف دائمی جنگ به توافق رسیده و این موضوع منوط به اجرای آنچه در خصوص پرداخت حقوق کارکنان آنها توافق شده و نیز باز شدن فرودگاه صنعا و بنادر یمن برای عبور است.

روز گذشته وزارت خارجه امریکا اعلام کرد تیم لیندرکینگ، فرستاده این کشور به یمن روز دوشنبه برای بررسی آتش بس دائم و صلح جامع به منطقه خاورمیانه می رود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا