اقتصادیسیاسی

اظهارات جنجالی السیسی درباره بحران اقتصادی در مصر

اظهارات رئیس جمهور مصر درخصوص عوامل بحران اقتصادی و افزایش قیمت ها واکنش فعالان فضای مجازی را برانگیخت.

میدل ایست نیوز: اظهارات عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درخصوص عوامل بحران اقتصادی و افزایش قیمت ها واکنش فعالان فضای مجازی را برانگیخت.

به گزارش CNN السیسی در ویدئویی که پایگاه ریاست جمهوری مصر در حساب فیسبوک منتشر کرد، گفت: این مهم است که به شما نسبت به اوضاع اطمینان دهم،ما هرگز دست از کار نمی کشیم، ما در حال فعالیت مستمر در هر وجب خاک کشور هستیم بحران های زیادی برای ما پیش آمده و با تلاش و پشتکار بر آن ها غلبه کردیم. بحران فعلی نیز که از آن رنج می بریم، عامل آن ما نیستیم.

وی تأکید کرد که عامل اصلی مشکلات اقتصادی پاندمی کرونا و بحران روسیه و اوکراین و تاثیر آن بر قیمت اجناس در مصر است.

السیسی افزود که شرایط سختی بر جهان حاکم است که مصر هم از آن تأثیر می پذیرد «اما ما دست بسته نمانده ایم، هیچ بحرانی در تأمین مواد غذایی کشور وجود ندارد و همیشه برای سخت ترین شرایط آماده ایم».

او درباره بحران برق و قطعی آن در فصل تابستان هم گفت که مصر روزانه به 18 هزار تُن مازوت برای راه اندازی نیروگاه های برق نیاز دارد و این به معنای هزینه 300-350 میلیون دلار در ماه است جدا از گازی که خود مصر تولید می کند.

السیسی به مردم اطمینان داد که با وجود بالا رفتن قیمت ها، دولت برای کاهش بحران تلاش خود را می کند.

این اظهارت رئیس جمهور مصر واکنش فعالان فضای مجازی را در پی داشت.

آنان در مطالبی که از طریق شبکه های اجتماعی منتشر کردند، اظهار داشتند که اقدامات دولت مصر برای مقابله با بحران های اقتصادی این کشور کافی نبوده است.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا