سیاسی

دیده‌بان حقوق بشر: کشتار صدها مهاجر اهل اتیوپی توسط گارد مرزی عربستان

دیده‌بان حقوق بشر نیروهای مرزبانی عربستان را به تیراندازی به مهاجران اتیوپیایی و به قتل رساندن صدها تن از آنان که قصد عبور از یمن به عربستان را داشتند متهم کرد.

میدل ایست نیوز: دیده‌بان حقوق بشر نیروهای مرزبانی عربستان را به تیراندازی به مهاجران اتیوپیایی و به قتل رساندن صدها تن از آنان که قصد عبور از یمن به عربستان را داشتند متهم کرد.

به گزارش «القدس العربی» این اتهامات که واکنشی از سوی عربستان در پی نداشته، به افزایش چشمگیر حملات علیه مهاجرانی اشاره دارد که از کشورهای شاخ آفریقا (اریتره، جیبوتی، سومالی و اتیوپی) به عربستان وارد می شوند.

گفتنی است صدها هزار نفر از اتباع اتیوپی در عربستان مشغول کار هستند.

نادیا هاردمن، پژوهشگر حقوق پناهندگان و مهاجران در دیده‌بان حقوق بشر گفت که مقامات عربستان صدها تن از مهاجران و متقاضی پناهندگی را در مناطق دورافتاده مرزی و دور از انظار جهان به قتل می رساند.

وی افزود: صرف میلیاردها دلار برای خرید گلف بازان حرفه ای، باشگاه های فوتبال و رویدادهای سرگرمی بزرگ برای بهبود تصویر عربستان نباید توجه را از این جنایات زشت منحرف کند.

دیده‌بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است، تخلفات علیه مهاجران اتیوپیایی در عربستان و یمن را ثبت کرده اما گفته که به نظر می رسد قتل های اخیر، گسترده و سازمان یافته باشد.

سال گذشته کارشناسان سازمان ملل به ادعاهای نگران کننده ای در خصوص تیراندازی و شلیک توپخانه از سوی نیروهای امنیتی عربستان اشاره کردند که به کشته شدن حدود 430 مهاجر در مرزهای جنوبی عربستان با یمن در 4 ماهه نخست سال 2022 انجامید.

مقامات عربستانی به درخواست ها برای اظهار نظر در این موضوع پاسخ نداده اند. گزارش سازمان حقوق بشر نیز حاکی از آن است که به پیام های ارسالی به وزارت کشور و دفاع عربستان پاسخ داده نشده است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا