اجتماعیسیاسی

تدارکات گسترده عراق برای مشارکت در کنفرانس آب‌وهوایی سازمان ملل

معاون وزیر محیط زیست عراق عراق خبر داد که این وزارتخانه با همکاری دفتر توسعه سازمان ملل برنامه‌های متنوعی را برای مشارکت در کنفرانس آب‌وهوایی سازمان ملل تدارک دیده است.

میدل ایست نیوز: معاون وزیر محیط زیست عراق عراق خبر داد که این وزارتخانه با همکاری دفتر توسعه سازمان ملل برنامه‌های متنوعی را برای مشارکت در کنفرانس آب‌وهوایی سازمان ملل تدارک دیده است.

به گزارش «الاتحاد»، یوسف مؤید، مدیر تغییرات زیست‌محیطی در وزارت محیط زیست عراق، در اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد که این وزارتخانه با همکاری دفتر توسعه سازمان ملل تدارکات برای مشارکت در کنفرانس آب‌وهوایی سازمان ملل (COP28) را که در دبی برگزار می‌شود آغاز کرده است.

وی افزود که نخست‌وزیر عراق دستور داده که مشارکت عراق در این کنفرانس با تدارکات گسترده و برنامه‌های متنوع باشد چون عراق از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از تغییرات زیست‌محیطی دیده است.

مؤید افزود که عراق در پی رساندن این پیام به جهان است که با دغدغه جهانی درباره تغییرات اقلیمی همراه است و می‌کوشد که از تصاعد گازهای گلخانه‌ای که موجب گرمایش کره زمین می‌شوند حمایت کند.

وی تأکید کرد که برای اولین بار عراق در این کنفرانس بخش ویژه‌ای خواهد داشت و تدارکات گسترده‌ای در این باره اندیشیده شده است.

کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل از 30 نوامبر تا 12 دسامبر در دبی برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا