اجتماعی

روزنامه تایمز: انصراف عربستان از میزبانی مشترک جام جهانی 2030

روزنامه بریتانیایی تایمز نوشت که عربستان از رویای خود برای میزبانی مشترک جام جهانی 2030 صرف نظر کرده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه بریتانیایی تایمز نوشت که عربستان از رویای خود برای میزبانی مشترک جام جهانی 2030 صرف نظر کرده و با هدف کسب میزبانی جام 2034 به طور جدی برای جلب حمایت اروپا تلاش می کند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» گزارش روزنامه تایمز بریتانیا حاکی از تمایل جدی عربستان برای میزبانی فینال بیست و پنجمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال که قرار است در سال 2034 برگزار شود است.

این روزنامه افزود: عربستان از رویای خود برای میزبانی فینال جام جهانی 2030 به طور مشترک با مصر و یونان صرف نظر کرده و در عین حال بر برگزاری انفرادی جام جهانی 2034 تمرکز کرده است.

طبق اعلام همین منبع، دولت عربستان حمایت اروپا را برای میزبانی جام جهانی 2034 هدف قرار داده و مقامات این کشور پیش از ارائه پیشنهاد رسمی برای برگزاری جام جهانی 2034، با اشخاص برجسته در فوتبال اروپا تماس گرفته اند تا از حمایت اروپا برخوردار شوند.

روزنامه تایمز همچنین نوشت: مقامات عربستان به توانایی این کشور برای میزبانی جام جهانی 2034 در تابستان، با وجود دمای بالا اطمینان دارند و این کار با برگزاری مسابقات در مناطق جغرافیایی خاص انجام می شود و در عین حال راه حل جایگزینی، مشابه آنچه که کشور قطر در زمان میزبانی جام 2022 اتخاذ کرد (برگزاری مسابقات در زمستان) وجود دارد.

قطر میزبان جام جهانی 2022 و اولین کشور عربی بود که میزبان مسابقات جام جهانی شد و به موفقیت های بی نظیری دست یافت.

به گفته ناظران، جام جهانی قطر بهترین جام جهانی در تاریخ این مسابقات است که برای اولین بار در سال 1930 در اروگوئه برگزار شد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا