اقتصادیسیاسی

امضای توافق‌نامه عراق و بانک جهانی برای توسعه فرودگاه بغداد

عراق توافق‌نامه ای با موسسه مالی جهانی وابسته به بانک جهانی برای توسعه و بازسازی فرودگاه بین المللی بغداد امضا کرد.

میدل ایست نیوز: در مراسمی با حضور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، توافق‌نامه این کشور با موسسه مالی جهانی وابسته به بانک جهانی برای توسعه و بازسازی فرودگاه بین المللی بغداد امضا شد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، این توافق‌نامه که از سوی مدیرکل سازمان هواپیمایی عراق امضا شد، شامل ارائه بسته سرمایه گذاری یکپارچه شامل کیفیت برای توسعه، تامین مالی، عملیاتی کردن و تعمیر فرودگاه بین المللی بغداد، افزایش سطح کارآمدی این فرودگاه و عوامل امنیت در آن و ارتقای سطح خدمات برای همگام شدن با استانداردهای بین المللی در جهان از طریق یکی از شرکت های بین المللی متخصص است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که این توافق‌‎نامه یکی از سلسله توافق‌نامه هایی است که با بخش خصوصی منعقد می شود؛ بخشی که نقش شریک در توسعه زیرساخت های بخش های حیاتی مختلف در عراق در چارچوب چشم انداز اقتصادی 2030 برای تقویت زیرساخت ها را دارد.

السودانی تاکید کرد که دولت به پرونده فرودگاه بین المللی بغداد با توجه به اینکه یک ویترین تمدنی برای عراق و مردم آن است اولویت و اهمیت داده است و این اهمیت در چارچوب چشم انداز یکپارچه شامل همه فرودگاه ها و مبتنی بر متنوع سازی وسائل حمل و نقل و ارتباط با کشورهای منطقه و جهان است.

براساس این توافق‌نامه، سازمان مالی بین المللی که از نهادهای وابسته به بانک جهانی است، در روند توسعه بخش خصوصی و تقویت ورود آن به میدان خدمات عمومی با شراکت با بخش عمومی و بخش هایی که با چالش هایی در آینده مواجه هستند، مشورت می دهد.

گفتنی است سازمان مالی بین المللی، تجربه های پیشگامی در منطقه و جهان در زمینه بازسازی فرودگاه ها دارد و پیش از این سابقه توسعه و گسترش مهم ترین فرودگاه ها در عربستان و ترکیه علاوه بر فرودگاه ملکه علیاء در امان را در کارنامه خود ثبت کرده است.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا