اجتماعیسیاسی

ورود 14 میلیون زائر اربعین به کربلا تا پایان روز شنبه

استاندار کربلا از ورود 14 میلیون زائر به کربلا تا پایان روز شنبه (2 سپتامبر) خبر داد و زیارت اربعین امسال را پرجمعیت‌ترین زیارت در سال‌های گذشته دانست.

میدل ایست نیوز: استاندار کربلا از ورود 14 میلیون زائر به کربلا تا پایان روز شنبه (2 سپتامبر) خبر داد و زیارت اربعین امسال را پرجمعیت‌ترین زیارت در سال‌های گذشته دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «نصیف الخطابی»، استاندار کربلا، یکشنبه شب (3 سپتامبر) در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که زیارت اربعین امسال پرجمعیت‌ترین زیارت در سال‌های گذشته بوده است و 14 میلیون زائر تا پایان روز شنبه وارد کربلا شده‌اند.

وی گفت که نخست‌وزیر عراق شخصا از طریق دوربین‌های مدربسته در جریان روند مدیریت امور زیارت است.

الخطابی افزود که همه نیروهای خدماتی در حالت آماده‌باش برای آغاز بازگشت زائران از کربلا هستند و هزار اتوبوس برای انتقال زائران در محور جنوبی اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد که خانه هر شهروند اهل کربلا به یک موکب و هیئت خدمت‌رسانی به زائران تبدیل شده است و افزود که 28 هزار موکب حسینی در حال ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی است.

استاندار کربلا افزود که با وجود شمار بالای زائران، روند زیارت به صورت روان جریان دارد و شاهد مشکلی نبوده‌ایم.

روز یکشنبه وزارت کشور عراق اعلام کرد که اقدامات برای ورود زائران از همه گذرگاه های مرزی کشور تسهیل شده و از ابتدای زیارت اربعین تاکنون 3 میلیون و 455 هزار و 80 زائر خارجی وارد عراق شده اند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا