اجتماعی

بازگشت فضانورد اماراتی پس از 6 ماه مأموریت در ایستگاه فضایی بین المللی

خبرگزاری رسمی امارات خبر داد که فضاپیمای Crew 6 حامل «سلطان النیادی» فضانورد اماراتی با موفقیت به زمین بازگشته است.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری رسمی امارات خبر داد که فضاپیمای دراگون حامل «سلطان النیادی» فضانورد اماراتی با موفقیت به زمین بازگشته است.

به گزارش CNN این فضاپیما با پایان مأموریت 6 ماهه خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی روز دوشنبه به سلامت به کره زمین بازگشت.

محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X بازگشت سالم سلطان النیادی را تبریک گفت و سفر او را «یک دستاورد تاریخی برای امارات و خدمتی بزرگ به علم و بشریت» خواند.

وی افزود: «با تلاش شما برنامه‌های ما در سطح فضا ادامه خواهد داشت، علم سلاح ما و فرزندانمان سرمایه ما هستند و از خداوند توفیق طلب می‌کنیم».

محمد بن راشد، حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات، نیز بازگشت النیادی را به ملت امارات و جوانان عرب تبریک گفت و النیادی را «الهام‌بخش میلیون‌ها جوان عرب» خواند و گفت که وی نشان داد که اعراب می‌توانند در مسیر علمی و تمدنی بشر سهیم باشند.

سلطان النیادی اولین شهروند عرب است که در یک مأموریت طولانی در ایستگاه فضایی بین‌المللی حاضر شده است.

«سلطان النیادی» فضانورد اماراتی در 27 فوریه ضمن ماموریت تیم Crew-6 توسط فضاپیمای «دراگون» متعلق به شرکت «اسپیس ایکس» به ایستگاه فضایی بین المللی رفت.

این منبع افزود: این تیم بیش از 200 آزمایش را در طول اقامت خود در فضا شامل جست و جو های جدید برای آمادگی اکتشافات انسانی خارج از مدار پایینی زمین انجام خواهد داد.

این دومین ماموریتی فضایی امارات است که این کشور را به یازدهمین کشور انجام دهنده ماموریت های بلندمدت در ایستگاه فضایی بین المللی تبدیل می کند.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا