اقتصادی

شرکت اماراتی مالک 30 درصد بزرگ‌ترین کارخانه تولید سیگار مصر شد

دولت مصر 30 درصد از سهام خود در بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده سیگار در این کشور را به 625 میلیون دلار به یک شرکت اماراتی فروخت.

میدل ایست نیوز: دولت مصر 30 درصد از سهام خود در بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده سیگار در این کشور را به 625 میلیون دلار به یک شرکت امارات فروخت.

به گزارش CNN، در این معامله که در قالب برنامه دولت مصر برای فروش اموال دولتی و کسب درآمد از این راه صورت گرفته، 30 درصد از سهام شرکت «ایسترن کمپانی»، بزرگ‌ترین تولیدکننده سیگار در مصر، به هلدینگ گلوبال امارات به 625 میلیون دلار معادل 19.3 میلیارد جنیه واگذار شده است.

«هانی امان» مدیرعامل شرکت «ایسترن کمپانی» تأکید کرد که این معامله هیچ تأثیری بر قیمت تولیدات این کارخانه نخواهد گذاشت و تغییر سهامداران ارتباطی با قیمت محصولات ندارد و افزود که این کارخانه در پی افزایش 15 درصدی تولید خود برای تأمین تقاضای بازار است.

بازار مصر دچار کمبود شدید در عرضه سیگار به علت سودجویی تاجران و احتکار کالاست.

پیش تر در سال 2019 نیز دولت مصر 4.5 درصد سهام این شرکت را به 180 میلیون دلار فروخته بود. در سال بعد از آن، شرکت فیلیپ موریس با پرداخت 450 میلیون دلار مجوز راه‌اندازی خط تولید سیگار در مصر را دریافت کرد که 24 درصد سهام این شرکت جدید نیز به «ایسترن کمپانی» داده شد.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا