اقتصادیخبر اولسیاسی

افتتاح دیتاسنتر ابری هواوی در عربستان، گام تازه‌ای برای تقویت حضور در منطقه

شرکت چینی هواوی از افتتاح مرکز دیتاسنترهای ابری در ریاض برای تقویت حضور خود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خبر داد.

میدل ایست نیوز: شرکت چینی هواوی از افتتاح مرکز دیتاسنترهای ابری در ریاض برای تقویت حضور خود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خبر داد.

به گزارش «المانیتور»، «ستیون یی»، رئیس منطقه‌ای هواووی، روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که این دیتاسنتر ابری به خدمات الکترونیک دولت عربستان کمک و امکان بهره‌برداری از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی عربی را فراهم می‌کند.

وی افزود که این دیتاسنتر مختص به خدمت شرکت هواوی نخواهد بود و پلی است که دیگر شرکت‌های چینی فعال در عربستان هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس منطقه‌ای شرکت هواوی تأکید کرد که این اقدام موجب جذب سرمایه‌گذاران بیشتری خواهد شد.

همزمان هیثم بن عبدالرحمن العوهلی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان، شرکت هواوی را یک شریک جدی در پیشرفت فناوری عربستان دانست و گفت که این شرکت سابقه همکاری گسترده‌ای را با نهادهای خدماتی و علمی و دانشگاهی عربستان دارد.

وی تأکید کرد که عربستان به تأثیر تحول‌بخش دیتاسنتر باری هواوی در ریاض بر سیستم دیجیتال کشور و گشودن عرصه‌های تازه خلاقیت و توسعه امیدوار است.

این در حالی است که پیش‌تر دولت امریکا به شرکای خود در خاورمیانه درباره همکاری با این شرکت چینی هشدار داده و آن را به سرقت فکری و نیز همکاری در برنامه‌های سرکوب مسلمانان اویغور در چین متهم کرده بود.

هواوی در ماه فوریه گذشته اعلام کرده بود که در دیتاسنتر ابری خود در منطقه 400 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در این راستا طی 5 سال به 200 هزار نیرو آموزش خواهد داد.

این شرکت همچنین تأکد کرد که در پی ایجاد شبکه‌ای از هزار شریک منطقه‌ای و کمک به 2 هزار شرکت استارتاپی در منطقه است.

«اریک یانگ» مدیر اجرایی شرکت «هواوی عربستان»، تأکید کرد که این شرکت متعهد به تأمین پایدار خدمات اینترنت در همه نقاط عربستان تا سال 2030 است و افزود که هواوی با دولت عربستان در بخش‌های گوناگون انرژی پاک و هوش مصنوعی همکاری می‌کند.

شرکت هواوی عربستان (Huawei Saudi Arabia) در سال 2002 در عربستان تأسیس شد و تأمین کننده خدمات نسل پنجم تلفن همراه در عربستان است. این شرکت به 3.5 میلیون نفر در مناطق روستایی عربستان خدمات اینترنت می‌دهد و 20 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده و 10 هزار تکنسین را آموزش داده است.

منبع
Al-Monitor

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا