سیاسی

اردن و ایرلند یادداشت تفاهمی برای رایزنی سیاسی امضا کردند

وزرای خارجه اردن و ایرلند یادداشت تفاهمی برای رایزنی سیاسی میان دو کشور امضا کردند.

میدل ایست نیوز: اردن و ایرلند، یادداشت تفاهمی برای رایزنی سیاسی فیمابین امضا کردند.

به گزارش آناتولی، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و مایکل مارتن، وزیر خارجه ایرلند در کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفتند که یادداشت تفاهمی برای رایزنی سیاسی که شرایط را برای تقویت همکاری فراهم کند، امضا کردند.

الصفدی گفت که درباره تقویت همکاری در زمینه های اقتصادی، صنعتی، امنیتی و دفاعی رایزنی و بر اهتمام مشترک برای افزایش همکاری تاکید کردیم.

وی افزود که درباره قضیه فلسطین و توقف وخامت اوضاع و تحقق صلح در فلسطینی رایزنی و از همتای ایرلندی خود بابت مواضع کشورش در حمایت از حق فلسطین تشکر کردم.

الصفدی گفت که درباره تهدید قاچاق مواد مخدر از سوریه به اردن نیز گفت وگو کرده اند و اردن به تلاش برای از بین بردن این خطر ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه اردن ضمن اشاره به کاهش گسترده حمایت از پناهندگان سوری در اردن، گفت که اردن نخواهد توانست پناهندگان بیشتری را بپذیرد.

از طرفی دیگر وزیر خارجه ایرلند گفت که فرصت های زیادی برای همکاری فیمابین وجود دارد و ما به تقویت دوستی قوی بین دو کشور امید دارم.

وی افزود که درباره مواضع مشابه دو کشور درخصوص صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی ها و آشتی براساس راه حل تشکیل دو کشور رایزنی کردیم.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا