اقتصادیخبر اولسیاسی

اسرائیل در پی برقراری گذرگاه انرژی میان کشورهای شورای همکاری و اروپا

وزیر زیرساخت، انرژی و آب اسرائیل جزئیات تازه ای از پروژه گذرگاه انرژی میان اسرائیل، کشورهای عضو شورای همکاری و اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: اسرائیل کاتس، وزیر زیرساخت، انرژی و آب اسرائیل با اشاره به پروژه گذرگاه انرژی میان اسرائیل، کشورهای عضو شورای همکاری و اتحادیه اروپا، گفت که مذاکرات پیشرفته ای در این خصوص به نفع کشورهای منطقه صورت گرفته است.

به گزارش الخلیج الجدید، وی امروز (جمعه 8 سپتامبر) ضمن تشریح مفصل این پروژه در کنفرانس زیرساخت ها و صنایع اسرائیل، گفت که، این پروژه، کابل های برق انتقال برق سبز و خط لوله هیدروژن را وصل می کند و این امر خبر از آینده پایداری برای انرژی می دهد.

وزیر زیرساخت، انرژی و آب اسرائیل افزود که آینده انرژی حتی الامکان به هیدروژن دوستدار محیط زیست مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه خط لوله های هیدروژن می تواند وضعیت جدیدی را در انرژی منطقه ایجاد کند، بر تاثیر تحول آفرین اکتشافات اسرائیل و استفاده از ذخایر گاز در طول دهه گذشته و ورود اسرائیل به عصر جدیدی از رشد اقتصادی تاکید کرد.

کاتس همچنین از افزایش بودجه مخزن گاز طبیعی «تمار» در ساحل دریای مدیترانه خبر داد و درباره اهمیت اقتصادی و بازتاب های مثبت آن بر روابط منطقه ای سخن گفت.

وی تلویحا به تصمیمات قریب الوقوعی درخصوص مخزن گاز طبیعی «لویاتان» در ساحل مدیترانه اشاره و بر اهمیت درآمد فزاینده تولید گاز تاکید کرد.

کاتس به انرژی سبز و تمرکز ویژه بر انرژی خورشیدی اشاره و بر اهمیت انرژی خورشیدی به عنوان یک عامل اساسی پایداری تاکید کرد.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا