اجتماعی

افزایش قربانیان زمین‎‌لرزه مراکش با ادامه عملیات امداد و نجات

وزارت کشور مراکش یکشنبه شب از افزایش آمار قربانیان زمین‌لرزه در این کشور به 2 هزار و 122 کشته و 2 هزار و 421 زخمی خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور مراکش یکشنبه شب از افزایش آمار قربانیان زمین‌لرزه در این کشور به 2 هزار و 122 کشته و 2 هزار و 421 زخمی خبر داد.

به گزارش «الجزیره»، برای سومین روز متوالی عملیات امداد و نجات به خصوص در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور مرکز کشور ادامه دارد.

این زمین‌لرزه که با قدرت 7 ریشتر جمعه شب مناطق بزرگی از مراکش را به لرزه درآورد، موجب ویرانی گسترده در روستاهای استان‌های الحوز و شیشاوه و تارودانت شد.

در این راستا، «مصطفی بایتاس» سخنگوی دولت مراکش، تأکید کرد که همه تلاش‌ها در حال متمرکز بر امدادرسانی و بیرون کشیدن افراد از زیر آوار است تا بعد وارد مرحله بازسازی شویم.

قرار است امروز جلسه کمیته مأمور بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه که به دستور پادشاه مراکش تشکیل شده امروز به ریاست عزیز اخنوش، نخست‌وزیر مراکش، تشکیل جلسه دهد.

وزارت کشور مراکش نیز اعلام کرده که با درخواست‌های امدادرسانی اسپانیا، قطر، انگلستان و امارات موافقت شده و افزود که 60-70 پیشنهاد کمک از کشورهای گوناگون دریافت کرده است.

از سوی دیگر، «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرد که یک تیم از این سازمان برای ارزیابی حجم خسارت‌ها وارد مراکش شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا