سیاسی

تاکید بارزانی و سفیر امریکا بر حل اختلافات بغداد و اربیل از طریق گفت‌وگو

رئیس حزب دموکرات کردستان و سفیر امریکا در عراق در اربیل دیدار و بر حل مسائل اقلیم کردستان و عراق از طریق گفتگو تاکید کردند.

میدل ایست نیوز:در دیدار مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان و الینا رومانوسکی، سفیر امریکا در عراق، بر حل مسائل اقلیم کردستان و عراق از طریق گفتگو تاکید شد.

به گزارش کردستان 24، بارزانی، امروز دوشنبه در صلاح‌الدین اربیل، از سفیر امریکا در عراق و هیئت همراه او استقبال کرد.

دو طرف اوضاع سیاسی منطقه و عراق، موانع پیش روی روابط اقلیم کردستان و عراق و حل مسائل از طریق گفتگو را بررسی کردند.

سفیر امریکا در عراق، بر حمایت کشورش از دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان، در راستای تداوم گفتگوها و مذاکرات برای رسیدن به راه‌حل مناسب به ویژه در خصوص بودجه و سایر مسائل معوق مانده، تاکید کرد.

وی از ناآرامی های اخیر کرکوک و قربانی شدن شهروندان، ابراز نگرانی کرده است.

بارزانی نیز ضمن تاکید بر حمایت خود از محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، اظهار داشت که گفتگوها برای حل مسائل ادامه خواهند داشت و انتظار دارد که اقدامات لازم برای بهبود اوضاع و حفظ ثبات کرکوک و برخورد قانونی با افرادی که عامل ایجاد اغتشاش و ریختن خون شهروندان کرکوک شده‌اند، انجام شود.

در این دیدار، اوضاع سیاسی اقلیم کردستان، روابط حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان، ضرورت هم‌صدایی در اقلیم و حل مسائل نیز بررسی شد.

مسعود بارزانی تاکید کرده که از حمایت از تلاش‌ها برای حل مسائل داخلی اقلیم دریغ نخواهد کرد و ضرورت دارد که گزینه‌های گفتگو و اعتدال برای حل مسائل بین طرفین، در پیش گرفته شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا