سیاسی

آمادگی ارمنستان برای همکاری با دولت عراق

وزیر اقتصاد ارمنستان بر تمایل کشورش به تقویت همکاری با دولت عراق در زمینه برق، کشاورزی و انرژی خورشیدی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر اقتصاد ارمنستان بر تمایل کشورش به تقویت همکاری با دولت عراق در زمینه برق، کشاورزی و انرژی خورشیدی در راستای خدمت به منافع دو کشور تاکید کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز سه شنبه در کاخ بغداد از واهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان و هیئت همراه او استقبال کرد.

در این دیدار درباره روابط دوجانبه میان عراق و ارمنستان و راه های تقویت آن گفت و گو شد.

رشید تاکید کرد که عراق تحولات مثبتی را در زمینه امنیت و ثبات محقق کرده و بهبود در اوضاع اقتصادی و خدماتی و فرصت های سرمایه گذاری تشویق کننده در بخش های کشاورزی و زیرساخت به ویژه پس از تصویب قانون بودجه وجود دارد.

وی همچنین بر ضرورت افزایش سفرهای هوایی میان دو کشور و پوشش استان ها و بهره گیری از برنامه ای کارآمدتر در عراق برای ارتقای ابعاد فرهنگی و آموزشی میان دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق به اهمیت همکاری و استفاده از تجارب در ارمنستان در زمینه صنایع سبک و مدیریت آب و شیوه های آبیاری نوین اشاره کرد.

در این دیدار که عباس العلیاوی، وزیر کشاورزی عراق نیز حضور داشت، به فعالیت کمیته ای فنی دو کشور و اهمیت حمایت از تصمیمات آن ها به منظور دستیابی به اقدامات عملی محسوس برای افزایش همکاری در زمینه های کشاورزی، گردشگری، انرژی های تجدیدپذیر و شیوه های آبیاری نوین پرداخته شد.

وزیر اقتصاد ارمنستان نیز ضمن ابراز قدردانی از رئیس جمهور عراق بابت توجهش به توسعه روابط میان دو کشور، بر تمایل ارمنستان به تقویت همکاری با دولت عراق در زمینه برق، کشاورزی و انرژی خورشیدی در راستای خدمت به منافع دو کشور تاکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا