اجتماعیاقتصادی

آغاز طرح خودروهای خودران در عربستان

سازمان ارتباطات، فضا و فناوری عربستان طرحی را برای فعال کردن وسایل نقلیه خودران، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند و ارتباط وسیله نقلیه با اشیای پیرامون آغاز کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان ارتباطات، فضا و فناوری عربستان طرحی را برای فعال کردن وسایل نقلیه خودران، سیستم های حمل و نقل هوشمند و ارتباط وسیله نقلیه با اشیای پیرامون آغاز کرد.

روزنامه سعودی عکاظ روز شنبه نوشت که این طرح با هدف ارائه فرکانس برای این سیستم های هوشمند در عربستان سعودی است.

هدف از این اقدام نیز همگام شدن با پیشرفت های سریع در سیستم های حمل و نقل هوشمند و فعال کردن وسایل نقلیه خودران در آینده است.

این سیستم ها همچنین با بالا بردن سطح ایمنی جاده ها و ارائه اطلاعات راهنمایی به رانندگان وسایل نقلیه، به بهبود کیفیت زیست در عربستان کمک خواهند کرد.

سازمان ارتباطات، فضا و فناوری عربستان همچنین اعلام کرد که این طرح شامل مطالعه کاربردها و انواع ارتباطات وسیله نقلیه با اشیاء و مطالعه رویه های نظارتی کشورها و نتایج تحلیل دیدگاه های عمومی است.

این سازمان افزود که به دنبال فعال کردن آخرین فناوری برای این سیستم ها است و آن ارتباط خودرو با اشیاء از طریق شبکه های سلولی (C-V2X) است.

گفتنی است مارس گذشته، وزارت حمل و نقل و لجستیک عربستان از آزمایش یک وسیله نقلیه خودران خبر داد.

هدف عربستان از این طرح، کاهش تعداد تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن، بهبود حرکت وسائل نقلیه در داخل شهرها و کاهش آسیب بخش حمل و نقل بر محیط زیست است.

منبع
عکاظ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا