سیاسی

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تقویت همکاری ایران و قطر

وزیر خارجه ایران در نیویورک با همتای قطری خود دیدار و بر ضرورت تقویت همکاری فیمابین تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، در این دیدار موضوعات دوجانبه و برخی موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار از نقش سازنده دولت قطر در موضوعات دوجانبه از جمله تحول اخیر در تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران از روند رو به رشد روابط تهران و دوحه در زمینه‌های گوناگون ابراز خرسندی کرد و ضمن تاکید بر ضرورت تقویت اين بخش از همکاریها، آمادگی ایران جهت تقویت همکاری ها در زمینه های منطقه ای و بین المللی را اظهار داشت.

وزیر خارجه قطر نیز در این ديدار ضمن ابلاغ تحيات امیر قطر به رهبران ایران، نسبت به آمادگی کشورش برای تقویت روابط در زمینه های مختلف دو جانبه و منطقه‌ای و بین المللی اظهار آمادگی کرد.

وی برای تداوم نقش سازنده و کمک کننده کشورش در موضوعات مورد اهتمام دو کشور اظهار آمادگی کرد و بر لزوم استفاده از فضای مثبت منطقه ای برای پیشبرد موضوعات مورد اهتمام تاکید نمود.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر افزود آمادگی داریم در آینده نزدیک در تهران و یا دوحه گفتگوها میان دو کشور تداوم یابد که مورد استقبال وزیر امور خارجه ایران قرار گرفت.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا