اقتصادیخبر اول

انتخاب یک شرکت جهانی برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در عراق

یک عضو کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات پارلمان عراق از انتخاب یکی از شرکت های جهانی برای راه اندازی اینترنت ماهواره ای در عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک عضو کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات پارلمان عراق از انتخاب یکی از شرکت های جهانی برای راه اندازی اینترنت ماهواره ای در عراق خبر داد.

به گزارش الصباح، کاروان علی یارویس، عضو این کمیسیون گفت که اینترنت ماهواره ای، سریع ترین نوع اینترنت در حال حاضر است و خدماتی که ارائه می کند، بهتر از شرکت هایی است که هم اکنون در عراق فعالیت می کنند.

وی اشاره کرد که از لحاظ فنی، اینترنت ماهواره ای از لحاظ نصب کردن برای شهروندان راحت تر است اما تاکید کرد که قیمت اشتراک آن بسیار بالا است.

یارویس تصریح کرد که هیام الیاسری، وزیر ارتباطات عراق با سه شرکت جهانی برای این اینترنت در ارتباط بوده و توضیح داد که این شرکت ها در ارائه خدمات و تعیین قیمت اشتراک، درآمد شهروندان و شرایط اقتصادی در کشور را در نظر می گیرند.

وی بیان کرد که اشتراک در این نوع اینترنت برای شهروندان اجباری نیست بلکه اختیاری و براساس امکان هر خانواده برای استفاده از اینترنت عادی یا ماهواره ای در منزل یا شرکت خواهد بود.

در ماه ژوئن گذشته، وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد که با هدف ارائه بهترین خدمات به شهروندان و با توجه به زمان بر بودن توزیع اینترنت فیبر نوری و با هدف متنوع سازی ارائه خدمات اینترنت برای افزایش رقابت و کاهش قیمت ها، وزارت ارتباطات با آغاز اقدامات برای عقد قرارداد در جهت ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای برای نخستین بار در عراق موافقت کرد.

وزارت ارتباطات عراق افزود که این اقدام مطابق با کشورهای پیشرفته از که فناوری ماهواره برای ارائه اینترنت به مشترکان استفاده می کنند انجام می شود.

این وزارتخانه افزود که در حال مذاکره مستقیم با شرکت های (one web)، (Space X) و (Amazon) برای عقد قرارداد با هدف ارائه این خدمت به عراق در اسرع وقت است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا