اقتصادی

عراق: به دنبال همکاری با امارات در بخش معادن هستیم

وزیر صنعت و معدن عراق تاکید کرد که کشورش به دنبال تقویت همکاری با امارات در حوزه معادن است.

میدل ایست نیوز: خالد بتال النجم، وزیر صنعت و معدن عراق تاکید کرد که کشورش به دنبال تقویت همکاری با امارات در حوزه معادن است.

به گزارش الخلیج آنلاین، وی تصریح کرد که ما شاهد همکاری و انسجام مستحکم میان امارات و عراق در حوزه معادن هستیم.

النجم توضیح داد که بخش معادن، اهمیت بسزایی در کشورهای عربی به ویژه با افزایش تاثیر تغییرات اقلیمی دارد به گونه ای که بسیاری از کشورهای با هدف بهره برداری از منابع و تضمین پایداری آن و رهایی تدریجی از وابستگی به نفت، به سمت بخش معادن می روند.

وزیر صنعت و معادن عراق اشاره کرد که کشورش طی مرحله آتی به بهره برداری ایده آل از منابع معدنی خود امید دارد و تاکید کرد که بخش معادن به تولید ناخالص داخلی عراق طی 5 سال آینده کمک می کند.

وی بیان کرد که عراق به دنبال افزایش مشارکت بخش معادن به ده درصد در تولید ناخالص داخلی عراق است و این امر فرصت را برای حمایت از سایر صنایع و تامین فرصت های شغلی بیشتر فراهم می کند.

النجم اشاره کرد که عراق به دنبال سرمایه گذاری در بخش های متعدد در معادن از جمله گوگرد، فسفات، سیلیس و صنایع سیمان است به ویژه با توجه به اینکه عراق از لحاظ ذخایر گوگرد به میزان 10 میلیارد تن در رتبه نخست در جهان و از لحاظ ذخایر فسفات به میزان 10 میلیارد تن در رتبه دوم جهان قرار دارد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا