خبر اولسیاسی

کاخ سفید: عربستان و اسرائیل به «چارچوب اصلی» تفاهم رسیده‌اند

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد که مذاکرات اسرائیل و عربستان برای عادی‌سازی روابط همچنان پیشرفت دارد و طرفین به «چارچوب اصلی» تفاهم احتمالی رسیده‌اند.

میدل ایست نیوز: سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد که مذاکرات اسرائیل و عربستان برای عادی‌سازی روابط همچنان پیشرفت دارد و طرفین به «چارچوب اصلی» تفاهم احتمالی رسیده‌اند.

به گزارش «فرانس پرس»، «جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که طرفین ساختار اصلی آنچه باید به سمت آن پیش رفت را ترسیم کرده‌اند.

وی افزود: «مانند هر توافق پیچیده‌ای، همه باید امتیازهایی بدهند» بی آنکه توضیح بیشتری درباره این امتیازات بدهد.

این در حالی است که از مدتی پیش کاخ سفید تلاش‌های گسترده‌ای را برای عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان آغاز کرده است.

هفته گذشته، در رخدادی بی سابقه، وزیر گردشگری اسرائیل در سفری رسمی برای مشارکت در نشست یونسکو وارد عربستان شد.

از سوی دیگر، برای اولین بار در سه دهه گذشته، هیئت دیپلماتیکی از عربستان عازم رام‌الله شد و عربستان سفیری را در فلسطین انتخاب کرد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد: عربستان مایل به ادامه عادی سازی روابط با اسرائیل در ازای یک توافق نظامی الزام آور با امریکا حتی بدون امتیاز قابل توجهی از سوی اسرائیل در مورد قضیه فلسطین است.

به گفته این منبع، فلسطینی ها در رأس نگرانی های سعودی ها قرار ندارند؛ بنابراین، آنها اصرار نخواهند کرد که اسرائیل با اعطای منافع و امتیازات قابل توجه به فلسطینی ها موافقت کند.

یک منبع در خاورمیانه به رویترز گفت که عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان خواهد بود و اگر فلسطینی ها با آن مخالفت کنند، عربستان به مسیر خود ادامه می دهد.

این منبع افزود: عربستان از ابتکار صلح برای فلسطینیان حمایت می کند اما این بار توجهش به خودش معطوف شده است.

از طريق
الحره
منبع
AFP

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا