اقتصادی

مصر متعهد به بازپرداخت 29.2 میلیارد دلار بدهی در سال 2024

بانک مرکزی مصر اعلام کرد که این کشور در سال 2024 باید 29.2 میلیارد دلار یا معادل تقریبا یک پنجم مجموع بدهی های خارجی خود را پرداخت کند.

میدل ایست نیوز: بانک مرکزی مصر اعلام کرد که این کشور در سال 2024 باید 29.2 میلیارد دلار یا معادل تقریبا یک پنجم مجموع بدهی های خارجی خود را پرداخت کند.

به گزارش «العربی الجدید» بانک مرکزی مصر در تازه ترین اطلاعات منتشر شده پیرامون اوضاع خارجی اقتصاد مصر روز دوشنبه اعلام کرد که این پرداخت بدهی حدود 10 میلیارد دلار بیشتر از رقم پیش بینی شده است.

بانک مرکزی مصر انتظار دارد که این کشور متعهد به پرداخت 6.3 میلیارد دلار برای پرداخت بدهی های خود در سال آینده شود.

طبق اعلام بانک مرکزی مصر، این کشور در سال های 2024 تا 2027 باید حدود 83.7 میلیارد دلار بابت بدهی های خود بپردازد.

بدهی خارجی مصر در مارس گذشته و در پایان سه ماهه سوم سال مالی 2023-2022 به 165.4 میلیارد دلار رسید. طبق اعلام بانک مرکزی مصر، این رقم معادل حدود 38.5 درصد از مجموع تولید ناخالص داخلی این کشور است.

هانی جنینه، کارشناس اقتصادی پیش بینی کرد که صندوق بین المللی پول مبلغ وام ارائه شده به مصر را پس از اصلاحات مورد انتظار در سال پیش رو از 3 میلیارد دلار به 6 تا 8 میلیارد دلار افزایش دهد.

طبق اظهارات این کارشناس اقتصادی، اصلاحات مصر شامل ارتقای حمایت از حوزه انرژی، افزایش نرخ بهره و تصمیم برای شناور کردن نرخ جنیه (واحد پول مصر) است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا