اقتصادیسیاسی

اسرائیل در حال بررسی تسهیلات مالی بزرگ به تشکیلات خودگردان فلسطین

تل آویو به دنبال ارائه تسهیلات مالی بزرگ به تشکیلات خودگردان فلسطین برای کاهش بار اقتصادی بر آن، بنا به درخواست دولت امریکا است.

میدل ایست نیوز: رسانه های اسرائیل گزارش دادند که تل آویو به دنبال ارائه تسهیلات مالی بزرگ به تشکیلات خودگردان فلسطین برای کاهش بار اقتصادی بر آن، بنا به درخواست دولت امریکا است.

به گزارش روسیا الیوم، روزنامه اسرائیل هیوم، نوشت که اسرائیل ارائه تسهیلات اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق کاهش 50 درصدی مالیات بر سوخت را آغاز کرد.

روزنامه مذکور بیان کرد که مالیات سوخت هم اکنون و به جای 3 درصد، 1.5 درصد شده است.

انتظار می رود که این اقدام سالانه حدود 22 میلیون دلار روانه خزانه فلسطین کند.

گام دیگری که بررسی خواهد شد، افزایش مجوز کاری اسرائیل به فلسطینیان کرانه باختری و نوار غزه است.

این روزنامه اشاره کرد که گام های دیگری نیز اخیرا بررسی شده که شامل موافقت با منطقه صنعتی جدید در ترقومیا در نزدیکی شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری و تمدید ساعت فعالیت گذرگاه اللنبی/ملک حسین اردن است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل چند ماه پیش تصمیمی مبنی بر کاهش مالیات سوخت اتخاذ و وزیر دارایی اسرائیل نیز با آن موافقت کرده بود.

روز گذشته نیز، نشریه هاآرتص خبر داد که مقامات اسرائیل برای کمک به مذاکرات عادی سازی روابط با عربستان، در حال بررسی مجموعه اقداماتی از جمله افزایش مجوز کارگران اهل غزه برای کار در مناطق اشغالی و نیز کاهش شروط ورود کالا به نوار غزه برای جلوگیری از تنش امنیتی در نوار غزه هستند.

این نشریه نوشت: علاوه بر این اقدامات، اسرائیل مذاکراتی نیز با قطر درباره انتقال کمک های مالی به حماس در نوار غزه نیز در حال انجام است.

طبق اعلام این روزنامه عبری، مقامات سیاسی اسرائیل نگرانند که تنش امنیتی در نوار غزه به آسیب به مذاکرات با عربستان برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بیانجامد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا