اقتصادی

عربستان سالانه 180 میلیارد دلار برای پروژه‌های بزرگ هزینه می‌کند

شرکت مشاوره مک کنزی پیش بینی کرد که عربستان بین سال های 2025 تا 2028 سالانه 180 میلیارد دلار برای پروژه‌های صنعتی و بزرگ هزینه کند.

میدل ایست نیوز: شرکت مشاوره مک کنزی پیش بینی کرد که عربستان بین سال های 2025 تا 2028 سالانه 180 میلیارد دلار برای پروژه های صنعتی و بزرگ هزینه کند.

به گزارش «الشرق-بلومبرگ» این شرکت مشاوره در گزارشی نوشت: با وجود پروژه های بزرگی به ارزش تقریبی 1.3 تریلیون دلار در دست اجرا، مانند شهر جدید با فناوری پیشرفته نئوم و تفریحگاه های دریای سرخ در سواحل غربی عربستان، پیش بینی می شود هزینه های این کشور برای پروژه های بزرگ در سال‌های 2026 و 2027 به 180 میلیارد دلار در سال برسد.

تحلیلگرانی از جمله شانکار چاندراسکاران در این گزارش نوشتند که منابع مورد نیاز برای دستیابی به جاه طلبی های عمرانی عربستان در دهه پیش رو بسیار عظیم است.

آنها خاطرنشان کردند که ارزش قراردادهای سالانه مورد انتظار، سه برابر میانگین تاریخی است و از 50 به 150 میلیارد دلار افزایش یافته است.

پروژه‌های بزرگ در عربستان عاملی کلیدی در برنامه های تبدیل شدن این کشور به یک مقصد گردشگری پیشرو و دور کردن اقتصاد آن از وابستگی به نفت است.

منبع
الشرق-بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا