اقتصادیسیاسی

تاکید وزیر نفت عراق بر اهمیت همکاری با ترکمنستان در عرصه گاز

وزیر نفت عراق و وزیر گاز ترکمنستان بر اهمیت همکاری در زمینه واردات گاز تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق و ماکسات بابایف، وزیر گاز ترکمنستان بر اهمیت همکاری در زمینه واردات گاز تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دو طرف طی دیداری در بغداد بر گسترش همکاری مشترک در حوزه نفت و گاز تاکید و تصریح کردند که عراق و ترکمنستان، ظرفیت های گسترده ای در این زمینه ها دارند.

وزیر نفت عراق در این دیدار اشاره کرد که دولت و وزارت نفت عراق، به تقویت روابط و همکاری دوجانبه با ترکمنستان در زمینه نفت و گاز اهتمام دارند.

عبدالغنی به اهمیت همکاری در زمینه واردات گاز برای نیروگاه های برق عراق اشاره کرد و گفت که امضای یادداشت تفاهم در این زمینه، گام مهمی برای تقویت فرصت های همکاری است.

وزیر نفت عراق از شرکت ها در جمهور ترکمنستان خواست در پروژه های سرمایه گذاری امیدبخش در عراق مشارکت کنند.

وزیر گاز ترکمنستان نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری دوجانبه فیمابین، امضای یادداشت تفاهم برای صادرات گاز به عراق را آغازی برای افزایش چشم اندازهای همکاری دوجانبه خواند.

پیش از این عراق و ترکمنستان یادداشت تفاهم واردات گاز برای تأمین سوخت نیروگاه های برق عراق را امضا کردند.

پیش از این وزارت نفت عراق از توافق اولیه با ترکمنستان برای واردات گاز از این کشور به منظور تامین نیازهای نیروگاه های برق عراق خبر داده بود.

دو طرف یادداشت همکاری در این خصوص آماده کردند و انتظار می رود، این یادداشت همکاری تا پیش از پایان سال جاری امضا شود.

گفتنی است وزارت برق عراق در دسامبر 2022 اعلام کرد که عراق با قطر و ترکمنستان برای واردات گاز در راستای تامین کمبود حاصل در کشور مذاکره می کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا