سیاسی

دیدار رشید و مدیرکل فائو در رم

رئیس جمهور عراق در دیدار مدیرکل سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد ابراز امیدواری کرد که همکاری بین عراق و فائو برای توسعه برنامه ها و هماهنگی مشترک در مقابله با چالش ها توسعه یابد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق در دیدار مدیرکل سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد ابراز امیدواری کرد که همکاری بین عراق و فائو برای توسعه برنامه ها و هماهنگی مشترک در مقابله با چالش ها توسعه یابد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز دوشنبه در حاشیه مجمع جهانی غذا که توسط سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در رم، پایتخت ایتالیا برگزار می شود، از چو دونگ یو، مدیر کل این سازمان استقبال کرد.

در این دیدار، رئیس جمهور عراق تاکید کرد که دولت کشورش برای برقراری امنیت و ثبات اهمیت زیادی قائل است، زیرا این امر به عنوان یک رکن اساسی و نقطه آغازی برای دستیابی به اهداف برنامه فائو در راستای ارتقای توسعه پایدار تلقی می شود.

وی بر تمایل عراق به حفظ و احیای مستمر روابط بین‌المللی با همه سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، به گونه‌ای که منافع مشترک دو طرف در ایجاد یک محیط امن و باثبات را تامین کند، تاکید کرد.

رشید خاطرنشان کرد: عراق به دلیل پایین بودن سطح آب رودخانه‌های دجله و فرات به دلیل سیاست‌های آبی کشورهای بالادست با بحران شدید آب مواجه است و استفاده نادرست از آب رنج مردم عراقی ها را مضاعف کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری بین عراق و فائو برای توسعه برنامه ها و هماهنگی مشترک در مقابله با چالش های تغییرات اقلیمی، فعال سازی نقش سازمان های بین المللی به ویژه در پرونده آوارگان عراق و پایان دادن به وضعیت غم انگیز آنها با بازگشت به مناطق خود توسعه یابد.

در این دیدار، رئیس جمهور عراق به اهمیت هماهنگی تلاش های بین المللی برای دستیابی به امنیت غذایی، ریشه کنی گرسنگی، بهبود تغذیه و جلوگیری از استفاده از گرسنگی یا تحمیل محاصره بر مردم به دلیل پیامدهای انسانی جدی آن اشاره کرد.

وی همچنین انتخاب مجدد دونگ یو به سمت مدیرکل سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد را تبریک گفت و برای وی در مدیریت این سازمان آرزوی موفقیت کرد.

مدیرکل فائو نیز بر تمایل این سازمان به ادامه روابط و همکاری با عراق در زمینه های مختلف به گونه ای که به توسعه پایدار و افزایش ثبات، پیشرفت و توسعه کمک کند، تاکید کرد.

وی همچنین از پیشرفت های حاصل شده در عراق و تلاش های خستگی ناپذیر برای توسعه روابط بغداد با سازمان های بین المللی تمجید کرد.

در پایان این دیدار نیز رئیس جمهور عراق در کتاب طلایی فائو دست خطی نوشت و در آن ضمن ابراز خرسندی از بازدید از مقر این سازمان، بر تمایل و اشتیاق همیشگی به ایجاد روابط همکاری به نحوی که منافع متقابل برای دو طرف حاصل شود، تأکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا