سیاسی

دیدار رئیس جمهور عراق با همتای ایتالیایی خود در رم

رئیس جمهور عراق در دیدار همتای ایتالیایی خود ابراز امیدواری کرد تا تفاهماتی با کشورهای بالادست آب برای تضمین سهم آبه عادلانه عراق انجام شود.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق در دیدار همتای ایتالیایی خود ابراز امیدواری کرد تا تفاهماتی با کشورهای بالادست آب برای تضمین سهم آبه عادلانه عراق انجام شود.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز سه شنبه در کاخ ریاست جمهوری رم با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا دیدار کرد.

در این دیدار به روابط دوجانبه و راه های گسترش آن و نیز توسعه چارچوب های همکاری میان دو کشور دوست در زمینه های دارای اهمیت مشترک پرداخته شد.

رشید در این دیدار بر تمایل عراق به تحکیم روابط دوستی و همکاری میان و بغداد و رم به گونه ای که منافع متقابل دو ملت را محقق کند، تاکید کرد.

وی همچنین به اهمیت وحدت تلاش های جهانی برای مقابله با خطرات تغییرات اقلیمی و پیامدهای ناشی از آن از جمله خشکسالی و بیابان زایی و نیز اقدام مشترک برای یافتن راه حل های تضمین کننده برای رسیدگی به بحران آب پیش روی جهان پرداخت.

رشید خاطرنشان کرد که عراق یکی از کشورهایی است که از کمبود آب رنج می برد که زندگی مردم عراق را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس جمهور عراق ابراز امیدواری کرد تا تفاهماتی با کشورهای بالادست آب برای تضمین سهم آبه عادلانه عراق انجام شود.

وی همچنین تاکید کرد که دولت عراق طرح هایی آینده نگرانه برای بهبود مدیریت آب و صرفه جویی در مصرف تدوین کرده است.

در ادامه این دیدار به آخرین تحولات فلسطین پرداخته شد و رئیس جمهور عراق بر موضع ثابت کشورش در حمایت از موضوع فلسطین و محکومیت تجاوزات علیه مردم فلسطین تاکید کرد.

رئیس جمهور ایتالیا نیز به ضرورت توسعه روابط دوجانیه و افق های همکاری در سطوح مختلف به گونه ای که در خدمت منافع مشترک باشد، اشاره کرد.

وی بار دیگر موضع حامیانه کشورش در رابطه با تلاش های عراق در تحکیم و تقویت امنیت و ثبات آن را اعلام و از نقش محوری عراق در تقریب دیدگاه ها میان کشورهای منطقه تمجید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا