اجتماعی

دستگیری 760 قاچاقچی و مصرف کننده مواد مخدر در اربیل

ادراه مبارزه با مواد مخدر اربیل اعلام کرد که در نیمه نخست سال جاری بیش از 760 قاچاقچی و مصرف کننده مواد مخدر در استان اربیل دستگیر شده اند.

میدل ایست نیوز: ادراه مبارزه با مواد مخدر اربیل اعلام کرد که در نیمه نخست سال جاری بیش از 760 قاچاقچی و مصرف کننده مواد مخدر در استان اربیل دستگیر شده اند.

محمد احمد، سخنگوی اداره مبارزه با مواد مخدر اربیل در گفت و گو با روزنامه عراقی «الصباح» گفت که این اداره تمام ظرفیت های خود را برای جلوگیری از انتشار مواد مخدر که از خطرناکترین آفات جامعه است، به کار می گیرد.

وی افزود: قاچاق و مصرف مواد مخدر در کشور به سطوح بی سابقه ای رسیده و بدنه جامعه را ویران کرده و سلاحی مهلک و خطرناک به شمار می رود.

احمد ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری 276 قاچاقچی و 485 مصرف کننده مواد مخدر بازداشت و 600 پرونده تحقیق و ارجاع متهمان به دادگاه گشوده شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در این مدت 71 کیلوگرم ماده مخدر شیشه، هروئین و حشیش و نیز قرص های مخدر امحاء شد.

پیش از این عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در نخستین کنفرانس مبارزه با مواد مخدر و روانگردان در اربیل که یکشنبه گذشته برگزار شد، از طرح های وزارتخانه های کشور و بهداشت عراق و وزارت داخله اقلیم کردستان عراق برای مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا