سیاسی

تاکید امیر عبداللهیان و الصباح بر تداوم حمایت از فلسطین

وزرای خارجه ایران و کویت در جده دیدار و بر تداوم حمایت از قضیه و مردم فلسطین تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، نشست امروز سازمان همکاری اسلامی در جده را برای اتخاذ تصمیم قوی در حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم فلسطین در غزه بسیار مهم دانست.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، وی با تشکر از موضع قوی کویت در حمایت از فلسطین از ابتدای تحولات جاری، گفت حملات اسرائیل علیه غزه باید سریعا متوقف شود و ارسال کمک های انسانی به مردم مظلوم و تحت محاصره غزه سریعا آغاز شود.

امیرعبداللهیان تلاش اسرائیلی ها برای کوچاندن مردم غزه را اقدامی خطرناک و ناقض قوانین و مقررات شناخته شده بین‌المللی دانست و افزود لازمست این موضوع با جدیت مورد توجه اجلاس جده باشد.

وزیر امور خارجه ایران با محکوم کردن جنایت دیشب اسرائیلی ها در حمله جنایتکارانه به بیمارستان المعمدانی در غزه، این اقدام را جنایت جنگی و نسل کشی دانست و گفت عدم توقف این جنایات جنگی و استمرار نسل کشی جاری توسط اسرائیل در غزه، فضای منطقه را از کنترل خارج خواهد کرد.

امیرعبداللهیان افزود مقاومت در منطقه مستقل تصمیم می گیرد و کسی نمی تواند تضمین کند که شرایط به همین شکل باقی بماند.

سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت نیز در این دیدار بر استمرار حمایت قوی کویت از فلسطین تاکید کرد. همچنین توسعه دامنه درگیری را خطری بزرگ برای کل منطقه دانست و افزود ما بر ضرورت توقف جنگ و آغاز فوری ارسال کمک‌های انسانی تاکید داریم.

در این دیدار برخی موضوعات روابط دوجانبه نیز مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا