اجتماعی

برنامه‌های متنوع فرهنگی در عراق در حمایت از فلسطین

فعالان فرهنگی عراق فعالیت های فرهنگی خود را ادامه می دهند تا اتفاقات جاری در غزه را به گونه ای دیگر منعکس کند.

میدل ایست نیوز: در نتیجه جنگ و درگیری ها در فلسطین برخلاف کشور های عربی که فعالیت های فرهنگی خود را لغو  کرده یا به حالت تعلیق درآورده اند، فعالان فرهنگی عراق فعالیت های فرهنگی خود را ادامه می دهند تا اتفاقات جاری در غزه را به گونه ای دیگر منعکس کند.

به گزارش «العربی الجدید» با گذشت دو روز از عملیات طوفان الاقضی اتحادیه ادبا و نویسندگان عراق در بیانیه ای از فلسطینی ها در جنگ با رژیم اسرائیل برای باز پس گیری سرزمینشان حمایت کرد.

این اتحادیه در حمایت از فلسطینی ها در شبکه های اجتماعی اکتفا نکرد و یک روز بعد از بمباران بیمارستان المعمدانی غزه با برگزاری شب شعری تحت عنوان “شعرای عراقی از مردم فلسطین درجنگ طوفان الاقصی حمایت می کنند” با حضور شاعران و نقادان عراقی حمایت و پشتیبانی خود را اعلام کرد.

همان روز اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر بغداد به مردم فلسطین اختصاص داده شد و شرکت کنندگان این مراسم از شهدای فلسطین یاد کردند.

خانه کتاب و اسناد بغداد هم روز چهارشنبه گذشته طبق هر سال در روز اسناد عربی کنفرانسی با محوریت «اسناد تاریخی: عکس ها فلسفه و حافظه» برگزار کرد. در این مراسم شرکت کنندگان بر نقش اسناد و عکس ها در ارتکاب جرم اسرائیل تاکید کردند.

از طرفی خانه کاریکاتور عراق از برگزاری مسابقه کاریکاتور و انیمیشن و کومیک با موضوع طوفان الاقصی، فلسطین و مقاومت مردم فلسطین خبر داد و افزود آثار این مسابقه در نمابیشگاهی و در حمایت از مردم غزه به نمایش در خواهد آمد.

همچنین اتحادیه هنرمندان عراقی اعلام کرد در سه شنبه آینده سمپوزیوم نقاشی آزاد برگزار خواهد شد و موضوع آثار هنرمندان شرکت کننده این فعالیت فرهنگی مقاومت فلسطین و جنایات اسرائیل خواهد بود.

پیش از این اتحادیه هنرمندان گفت در تاریخ سیزدهم ماه جاری پرفورمنسی تحت عنوان “بأمّ عینی 1948” (با چشمان خودم 1948) از تالیفات و آثار هنرمند فلسطینی «غنام غنام» برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا